معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

باید خودمان درباره تبادل پیام در فضای مجازی تصمیم بگیریم/ استفاده مسئولان از توییتر ناپسند است

سردار سرتیپ نقدی گفت: باید خودمان درباره تبادل پیام در فضای مجازی تصمیم بگیریم و این موضوع به دیگران ارتباطی ندارد.
کد خبر: ۵۱۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 19April 2022

باید خودمان درباره تبادل پیام در شبکه مجازی تصمیم بگیریم/ استفاده مسئولان از توییتر را نمی‌پسندمسردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره مدیریت فضای مجازی توسط بیگانگان اظهار داشت: بنده چند سال قبل در نامه‌ای به رئیس جمهور سابق (حسن روحانی) نسبت به وضعیت بد فضای مجازی کشور اعتراض خود را اعلام کردم؛ زیرا یک بیگانه نباید درباره وجود عکس شهید سلیمانی در فضای مجازی تصمیم بگیرد و آن را حذف کند.

وی ادامه داد: در حالی که شبکه فیبر نوری را جوانان کشورمان در اقصی‌نقاط کشور گسترش دادند و سوئیچ‌های مخابراتی هم از محل مالیات‌های مردم در نقاط مختلف کشور نصب شده و حتی گوشی‌های همراه را هم مردم با هزینه خود تهیه کردند؛ چرا باید مدیریت آن توسط فردی در خارج از کشور صورت گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: به عبارت دیگر با پول، امکانات، سخت‌افزار و برق این کشور می‌خواهیم پیامی را از طریق فضای مجازی ارسال کنیم؛ در چنین وضعیتی، بیگانه‌ای عنوان می‌کند من تشخیص می‌دهم که این پیام ضرر دارد و لذا از ارسال آن جلوگیری می‌کنم. این موضوع واقعاً ناراحت‌کننده است.

وی با طرح این سوال که چرا باید دیگران برای ما تصمیم بگیرند، تأکید کرد: ما باید آزادانه خودمان تصمیم بگیریم که چه چیزی را منتشر کنیم؛ به عبارت دیگر، باید خودمان درباره تبادل پیام در فضای مجازی تصمیم بگیریم و این موضوع به دیگران ارتباطی ندارد؛ به همین دلیل بنده با صدای رسا اعتراض خود را نسبت به این رفتار اعلام می‌کنم.

سردار نقدی گفت: در همین فضای مجازی که اجازه نمی‌دهند مطلبی درباره شهید سلیمانی، در حمایت از مردم فلسطین و یا در خصوص قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مطلبی عنوان شود، افراد جنایتکار، شهوتران، اراذل و اوباش، قاچاقچی و قمارباز آزاد هستند؛ چون مدیریت آن در دست بیگانگان قرار دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه اضافه کرد: حال در چنین شرایطی اینکه می‌گوییم باید سوئیچ شبکه‌های اجتماعی خارجی که در کشورمان فعالیت دارند در داخل کشورمان باشد، حرف غلطی است؟ بعد عده‌ای اسم این را فیلترینگ گذاشته‌اند؛ اینکه مخالف تصمیم‌گیری افرادی در خارج از کشور در زمینه چگونگی برقراری ارتباط در داخل کشورمان هستیم، آیا فیلترینگ نام دارد؟

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه‌های مجازی باید گسترش یابد، عنوان کرد: معتقدم همان‌گونه که مردم در کوچه و خیابان در بیان نظرات خود آزاد هستند، در فضای مجازی هم نباید محدودیتی در بیان و انتقال پیام وجود داشته باشد؛ البته به شرط آن‌که مدیریت آن در داخل کشور باشد و در این تبادل، پیام‌های شهوانی و توهین به مقدسات و خطوط کلی اسلام و نظام وجود نداشته باشد، اما در عین حال، مردم باید در بیان شبهه و انتقاد آزاد باشند.

سردار نقدی همچنین در خصوص استفاده مسئولان از توییتر علی‌رغم فیلتر بودن آن گفت: چنین اقدامی را نمی‌پسندم. در این رابطه با وجود آن‌که برخی‌ها پیشنهاد دادند در توییتر صفحه‌ای برای بنده ایجاد کنند، مخالفت کردم؛ زیرا جایی را که قرار باشد بیگانه‌ای بر انتقال پیام من نظارت کند، قبول ندارم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها