نماینده ولی فقیه در مازندران:

صلح امام حسن (ع) در حفظ دین تأثیرگذار بود

محمدی لائینی گفت: امام مجتبی هنرورزی‌اش در قالب یک نرمش و سازش بود اما صلح و سازشی که به اندازه قیام و هنرورزی امام حسین در حفظ دین اثر و نقش داشت.
کد خبر: ۵۱۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 17April 2022

امامان برای حفظ امانت دین هنرورزی زیبا و درخشان از خود نشان دادندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در نشست صمیمی با هنرمندان بسیجی مازندران اظهار داشت: امامان ما هر کدام‌شان یک هنرمند واقعی بودند و در زمان خود برای حفظ امانت دین هنرورزی زیبا و درخشانی از خود نشان دادند.

محمدی لائینی افزود: هر کدام‌شان با مخالفان، دشمنان، منافقان، معاندان و مغرضان فراوان مواجه بودند، اما به زیبایی این گوهر را به زیبایی حفظ کردند و به سلامت به دست حافظ دیگری سپردند و این خیلی هنر است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه گاه این هنرورزی‌ها در قالب به ظاهر سازش و نرمش و گاه در قالب چالش بود، بیان داشت: امام مجتبی هنرورزی‌اش در قالب یک نرمش و سازش بود اما صلح و سازشی که به اندازه قیام و هنرورزی امام حسین در حفظ دین اثر و نقش داشت.

وی ادامه داد: نقش امام مجتبی در حفظ دین و صلح کمتر از نقش امام حسین نبود آسیب‌هایی که به امام حسین رسید مصائب و سختی‌هایش بسیار بیشتر بود و هر کدام‌شان با ویژگی هنری و رفتار هنری زمان خود یک هدف را تعقیب کردند و تحقق بخشیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: مودت و محبت امام را سرمایه سعادت ما و نشانه دین و ایمان خود می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار