یادداشت/ سرهنگ مرتضوی

مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه رمضان باشیم

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران بر شیوه‌های مخصوص کلاهبرداری در این ماه تمرکز کرده و فعالیت‌های خود را دو چندان می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۹ - 18April 2022

مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه رمضان باشیمگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» رئیس پلیس فتای استان اصفهان؛ یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگرد‌های این مجرمان بوده که تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتما از طریق سایت‌های رسمی مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اطمینان نکنند.

در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

حتماً برای هرگونه واریز وجه جهت نذر و کمک به اقشار نیازمند، فقط از طریق شماره حساب‌های نهاد‌های معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند، همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار