نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان:

هجمه فرهنگی دشمن بعد از شکست در میدان نبرد اوج گرفت

آیت‌الله «خاتمی» گفت: دشمن وقتی در این جنگ نظامی و فرهنگی شکست خورد جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای خود را به اوج رساند.
کد خبر: ۵۱۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ - 18April 2022

دشمن وقتی در جنگ شکست خورد، هجمه فرهنگی و اقتصادی را آغاز کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «شیخ علی خاتمی» امروز در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این برهه زمانی؛ یادآور غرور ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به کارشکنی دشمنان افزود: دشمن راضی به استقلال ایران نبود؛ هرچند محاسبات دشمن شکست انقلاب در ماه‌های اول بود و برای این کار هر اقدامی کردند تا انقلاب شکست بخورد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب شرایط سخت بود چون انقلاب تازه پیروز شده و از طرفی به دنبال ترمیم خرابی‌های ناشی از طاغوت بودیم، بیان کرد: در چنین شرایطی دو راه بیشتر نداشتیم، اول اینکه زیر لوای استکبار برویم و دوباره خار و خفیف شویم و راه دوم نیز راه امام حسین (ع) بود.

خاتمی گفت: راه دوم این بود که اسلحه به دست گرفته و دشمن را از کشور بیرون کنیم و تن به ذلت ندهیم؛ هرچند که انتخاب این راه در آن زمان بسیار مشکل بود و هزینه‌هایی را نیز داشت.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در آن برهه زمانی در ظاهر صدام به کشور حمله کرده بود اما چندین کشور صدام را حمایت می‌کردند و غرب و شرق در مقابل ایران قرار داشت؛ گفت: هرچند این راه سخت بود اما در مقابل غیرت مردان و زنان با ایمان کشور چیزی نبود‌.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه وارد صحنه شده و از کشور دفاع کردند؛ گفت: در آن زمان نیروهای نظامی و انتظامی در صحنه بودند اما کافی نبود تا اینکه امام راحل یا بهره‌گیری از نیروی عظیم مردمی در قالب نیروی مقدس بسیج از کشور دفاع کردند و با یاری خداوند بر دشمن فائق آمدیم و نصرت خداوند شامل حال ما شد.

خاتمی با اشاره به اینکه ۳۸ سال قبل دشمن از زمین و هوا و دریا کشور ما را مورد هجمه قرار داد و البته پیش‌بینی برای پیروزی دشمن نیز زیاد بود؛ گفت: با این حال ملت ایران هشت سال مقاومت کرده و ایستادگی کرد و در نهایت پیروز شد.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: ما در جنگ خودمان را پیدا کرده و ابهت غرب و شرق را شکستیم و جمله «ما می‌توانیم» را به صورت عملیاتی اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروز هفته دفاع مقدس مقارن با ماه محرم است، گفت: در واقع کشور به تاسی از عاشورا پیروز شده بود‌.

خاتمی به هجمه دشمن در قالب جنگ نظامی و همچنین هجمه فرهنگی اشاره کرد و گفت: دشمن وقتی در این دو جنگ شکست خورد جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای را آغاز کرد؛ اما راه ما همان است که قبلا بود.

امام جمعه زنجان گفت: اگر دیروز پشت سر امام راحل بودیم و پیروز شدیم امروز نیز دست در دست هم پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد و از کشور دفاع خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اگر به سابقه عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، خواهیم دید که ارتش همواره در همه صحنه‌ها و دوران حساس به ویژه انقلاب و دفاع‌مقدس همراه و پشتیبان مردم بوده است.

خاتمی ادامه داد: به راستی که روز ارتش را باید روز قدرت ملت ایران دانست، چرا که ارتش در ادوار مختلف و در طول چهار دهه انقلاب اسلامی ثابت کرد که پیرو مردم بوده و به معنای واقعی کلمه صدای مردم است.

امام جمعه زنجان تاكيد كرد: نيروهای مسلح در ايران تنها نيروهای مسلحی هستند كه مكتبی، دارای انگيزه معنوی بوده و خدمت را عبادت می‌دانند و برای رضای خدا خدمت می‌كنند و برای دفاع، مقاومت و انگيزه مكتبی و معنوی كارآیی دارند.

وی خاطرنشان كرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس همه نيروهای ارتش، سپاه پاسداران و نيروهای انتظامی و بسيج به طور عملی به تكليف و عبادت خود به درستی عمل كردند.

نماينده ولی‌فقيه در استان زنجان گفت: نشان اقتدار ملی به وجود قدرت نظامی قوی است و بر اساس همين موضوع و دستاوردهای دفاعی مملكت بود كه گروه ديپلماسی ايران در برابر شش ابرقدرت با افتخار و سربلندی سر ميز مذاكره نشستند. بدون اينكه كسی را تهديد كنيم، استحكام و اقتدار نيروهای مسلح ايران را مهم‌ترين عامل در حفظ امنيت ملی و خارجی ملت ايران و كشور می‌دانيم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار