استاندار خراسان جنوبی:

اقتدار ارتش عامل بازدارندگی در برابر دشمنان است

«قناعت» روز ارتش را روز نمایش قدرت ملت ایران دانست و گفت: اقتدار ارتش عامل بازدارندگی در برابر دشمنان شده و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان، زمین و دریا را برای کشور فراهم کرده است.
کد خبر: ۵۱۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ - 18April 2022

روز ارتش روز نمایش قدرت ملت ایران است/ ارتش و سپاه در کنار هم هویت پیدا می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و رژه خودرویی نیروهای مسلح در بیرجند، اظهار داشت: روز ارتش از دوراندیشی رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل به یادگار مانده است.

قناعت با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی، محوری و اساسی در جنگ داشت، اضافه کرد: تجهیزات و تخصص و سازمان، ارتش در جنگ توانست در مقابل ارتش بعثی دوام بیاورد.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این بوده که ارتش قبل از جنگ تحمیلی نخستین یگانی بود که در مصاف با خیزش ضد انقلاب و حرکت‌های مسلحانه در کشور برخاست.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتش در جریان جنگ تحمیلی نیروهای همچون بابایی، صیادی، فکوری، نامجو، شیرودی و کشوری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد، بیان داشت: این افتخار همواره بر تارک ارتش همیشه پیروز و قهرمان انقلاب می‌درخشد.

قناعت روز ارتش را روز نمایش قدرت ملت ایران دانست و افزود: اقتدار ارتش عامل بازدارندگی در برابر دشمنان شده و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان، زمین و دریا را برای کشور فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارتش ایران افتخار دارد با تقدیم ۵۸ هزار شهید درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده است، تصریح کرد: ارتش ایران امروز در بخش ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیست در شرایط خاص در کنار مردم به انجام مأموریت‌های امداد و نجات پرداخته که باید اذعان داشت که ارتش به موقع با این اقدامات فدای ملت شده و دشمن در سست کردن پیوند ارتش با رهبری و مردم توفیقی نداشته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتش و سپاه دو بازوی دفاعی کشور در کنار هم با وحدت و یکپارچگی از کیان ایران به خوبی حفاظت و صیانت می‌کنند، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نیز سپاه و ارتش در کنار هم بوده و در برخی از عملیات‌ها مانند بدر و فتح‌المبین در یکدیگر ادغام بوده و این عملیات‌ها را با هم انجام می‌دادند.

قناعت با اشاره به اینکه امروز دوباره مانند دوران دفاع مقدس سپاه و ارتش با یکدیگر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند، مطرح کرد: ارتش مفتخر بوده که فدای ولایت و پای در رکاب ملت است و رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و شجاعت ارتش در ۴۰ سال گذشته قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه رضایت فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین جهان از ارتش سرمایه بزرگی است، اضافه کرد: حضور ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد دنیا نشان از پیام صلح و آرمش برای کل جهان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قدرت بازدارندگی ارتش و سپاه مانع رویارویی نظامی دشمنان شده است، بیان داشت: ارتش و سپاه در کنار هم هویت پیدا می‌کنند.

قناعت متذکر شد: از دید فرمانده کل قوا، هم‌افزایی نیروهای مسلح به ویژه سپاه و ارتش موجبات افزایش ارتباط تخصصی تنگاتنگ در حوزه تاکتیک و تکنیک و رشد فزاینده این نیروها شده است.

وی با اشاره به جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در میان ارتش‌های دیگر کشورهای جهان که در رده هفتم براساس آخرین رده‌بندی اعلام شده قرار دارد، گفت: ارتش مقتدر ایران افتخار دارد که به هیچ کشوری وابسته نیست و برای هیچ مستشاری فعالیت نمی‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتش نگاه به آینده داشته و تهدیدات آینده را به خوبی می‌شناسد و رصد می‌کند، افزود: خوشبختانه ارتش ایران برای انجام مأموریت‌های خود صددرصد آماده است.

قناعت با اشاره به اینکه ارتش در اوج قدرت قرار دارد و نیروی در تراز انقلاب اسلامی است، یادآور شد: ارتش کشور به پشتوانه مردم از وجب  به وجب خاک کشور صیامت کرده و می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتش در این برهه ایمان را سرلوحه کار خویش قرار داده و جزو قوی‌ترین ارتش‌های دنیا است، افزود: مهم‌ترین وجه تمایز ارتش ایران این بوده که ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئی از دریای بی‌کران این ملت است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبری در مورد اینکه در پیچ تاریخی به سر می‌بریم، گفت: حضور یک ارتش استکبارستیز، آرمان‌خواه، قدرتمند، متدین، انقلابی و همیشه در صحنه، برگ برنده‌ای در این روزگار پر التهاب است.

قناعت محبوبیت ارتش در میان مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: روز ارتش بهانه‌ای برای قدردانی از فداکاری تمامی نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها