ارتش مایه آرامش ملت و ملت‌های منطقه است

امیر دریادار دوم «قربانی» گفت: هر جا امام و رهبر معظم انقلاب دستوری دادند ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود، امروز نیز ارتش مایه آرامش ملت و بالاتر مایه آرامش ملت‌های منطقه است.
کد خبر: ۵۱۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 18April 2022

ارتش مایه آرامش ملت و ملت‌های منطقه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، امیر دریادار دوم «رضا قربانی» فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به مناسبت ۲۹ فروردین و در آیین رژه روز ارتش در ساحل بندرعباس، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری، خوداتکایی نوآوری امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در منطقه است.

وی ادامه داد: هدف این قدرت نظامی صلح و امنیت است نه تجاوز و حمله به مظلومان، این نیروی مسلح همواره در پی دفاع از مظلومان است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نیروهای کشورهای منطقه بیایند و از ارتش ایران بیاموزند و دنبال فتنه در منطقه نباشند، به کودکان مظلوم، زنان و پیران در کشور یمن حمله نکنند.

امیردریادار قربانی ابراز داشت: حمله به مظلومان برای کسی افتخار نمی‌آفریدند و ننگ ۲ جهان را برای متجاوزان به‌وجود خواهد آورد، کمک به تروریست‌ها در کشورهای سوریه، لبنان، یمن و عراق به چه معناست.

وی خطاب به کشورهای حمله کننده به یمن گفت: بمباران مردم مظلوم یمن به چه معناست، دنبال چه هدفی می گردید آیا کشتن کودکان برای شما غرور آفرینی می‌کند و اقتدار به وجود می‌آورد، شما بذر کینه را در مردم منطقه پاشیدید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید گرفت.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دست یابی به توان دفاعی بالا و ایجاد بازدارندگی مولفه های مهمی دارد که یکی از مهمترین مولفه آن ارتقاء معنویت است زیرا دفاع کردن و حتی تهاجم اگر بر مبنای اعتقاد و ایمان باشد می‌تواند اثر گذار باشد.

امیردریادار دوم قربانی اظهار داشت: تمام مجاهدت خاموش نیروهای مسلح بر این است که در همه ابعاد توان دفاعی خود رابالا ببرند اما توجه ویژه به عنصر معنویت بسیار مهم و اساسی است و در این ماه عزیز که ماه ضیافت و نزول رحمت الهی است می‌توان نهایت بهره‌برداری را کرد.

وی ادامه داد: سالروز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و محضر مقام معظم رهبری، خانواده‌های شهدای و جانبازان و ارت همیشه قهرمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی همیشه بیدار و ملت ایران تبریک می‌گویم.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش که پیکره اصلی آن را جوانان برومند و خانواده‌های مسلمان ایرانی تشکیل می‌داد به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفته و در نتیجه هم‌صدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستم شاهی ستیزی بی امان با عوامل ستم شاهی و دشمنان خارجی انجام داد.

امیردریادار دوم قربانی گفت: ارتش به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت اهداف مقدس انقلاب اسلامی تلاش‌های بی‌نظیر و مستمری را با ایثار و فداکاری در ابعاد مختلف آغاز کرد.

وی یادآور شد: آن روز که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی بودیم ارتش در میان دوراهی خواسته‌های یک رژیم نامشروع و به ظاهر حاکم بر کشور و از طرف دیگر خواسته‌های یک ملت و خواسته امام و رهبری، دومی را بر گزید و مورد تقدیر امام (ره) قرار گرفت.

وی اشاره کرد: در آن زمان که توطئه گران و فتنه انگیزان با اهداف پلید و خواست سیاسی خواستار انحلال ارتش بودند امام با پاسخی صریح و روشن در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ ارتشیان را مورد عنایت قرار داده و فرمودند نیروی زمینی که در نوک حمله های دشمنان و فتنه گران بوده است به حق چهره راستین، شکست ناپذیر و استوار خویش را در دفاع از مرزهای گسترده کشور نشان داده است.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان بیان کرد: شجاعت ها و رشادت های نیروی هوایی و پدافند هوایی و خلبانان دلاور در دفاع از حریم هوایی کشور نشانه تعهد عشق و ایمان آنان به خدا اسلام و میهن اسلامی است، نیروی دریایی همچون سایر نیروها در آبهای خلیج فارس عرصه دریایی و دفاع از مرزهای کشور چون نگینی درخشیده است.

امیر دریادار دوم قربانی تاکید کرد: امام امت ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد و روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت لحظه شادی بندگان خدا و یأس ستمکاران و نقطه عطف و افتخار آمیز قلمداد می‌کند، امام راحل با این فرمان تاریخی و الهی توطئه شوم دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را خنثی و موجب اقتدار نظام نوپای انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ خونبار انقلاب اسلامی در می‌یابیم از لحظه نخست پیروزی انقلاب ارتش و ارتشیان عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت توفنده و ستم سوز انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) نشان دادند و در اثبات این معنا فداکاری‌ها و ایثارگری های بسیاری به خرج دادند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: گسستن از رژیم فاسد پهلوی و پیوستن به اقیانوس امت و بیعت با امام امت، در هم شکستن توطئه های گوناگون دشمن به‌ویژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده و مستمر و چشمگیر چندین ساله در عرصه حماسه و شرف حراست و دفاع از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و از کیان جمهوری اسلامی ایران و از همه مهم‌تر تقدیم ۴۸ هزار شهید و حماسه ۲۹ فروردین سال ۶۷ که نبرد نابرابر ناوهای جمهوری اسلامی ایران با ناوهای جوشن، سهند و سبلان با ناوگان نظامی تا بن‌دندان مسلح آمریکای جهان‌خوار خود شاهدی صادق بر این ادعاست.

وی تاکید کرد: بی انصافی است اگر از مردانی که برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی برای نام خلیج فارس و برای قطره و قطره این آب‌های نیلگون قطره قطره خونشان را فدا کردند یاد نکنیم.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان گفت: بسیار مدیون مردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و شهیدان بزرگی که حتی نامشان را نمی‌دانیم هستیم که اگر نبودند و نمی رفتند و ساحل امن را به دریای خطر ترجیح می‌دادند امروز نه خلیج مان خلیج فارس و نه ایران مان ایران بود.

امیر دریادار قربانی گفت: یادمان نمی‌رود در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه های گروهک ها در منطقه غرب کشور پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی همچون خلبان کشوری و شیرودی و پایگاه هوایی تبریز ایستادگی کردند، آن‌ها نگذاشتند امام امت تنها بماند.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران عملیات مهم ثامن ائمه که دل امام (ره) و ملت ایران را خشنود کرد و شکست حصر آبادان و عملیات مهم بستان، فتح المبین، بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را که ارتش جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج توانستند قهرمانی‌های بزرگی خلق کنند فراموش نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: هر جا امام و رهبر معظم انقلاب دستوری دادند ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود، امروز ارتش مایه آرامش ملت و بالاتر مایه آرامش ملت‌های منطقه است.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان گفت: دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا دریای مدیترانه، آب های آزاد، اقیانوس های اطلس شمالی و جنوبی با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران دلاورانه حضور خود را در دریاها ثبت می‌کند.

وی اظهار داشت: این حضورها برای امنیت کشورهای ساحلی و امنیت بخشیدن به آبراه های دریایی است، دکترین همیشگی ما دکترین دفاعی و استراتژی ما بازدارندگی فعال برای استقرار صلح و امنیت در کشور و منطقه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار