نماینده ولی‌فقیه در استان همدان مطرح کرد:

خودکفایی جمهوری اسلامی در عرصه‌ نظامی برای ثبات امنیت است

حجت‌الاسلام «شعبانی» با اشاره به خودکفایی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نظامی گفت: همه فناوری‌های نظامی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است نه برای تعدی به کشورهای همسایه اما اگر کسی بخواهد امنیت ما را خدشه‌دار کند پاسخ قاطع خواهد دید.
کد خبر: ۵۱۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ - 18April 2022

خودکفایی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نظامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و رژه نیرو‌های مسلح استان همدان، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف در طول 43 سال گذشته در میدان عمل به شعار «ارتش فدای ملت»، عمل کرده است و در دوران دفاع مقدس با فداکردن بسیاری از سربازان خود این مساله را نشان داده است.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف در همین فضای کرونا در دو سال گذشته نشان داد که در عرصه‌های خدمت رسانی به مردم حضور دارد در طول 43 سال گذشته افتخارات فراوانی کسب کرده است و نشان داده که ارتش به معنای کلمه واقعی در کنار مردم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: در ارتش‌های دنیا غالبا به دنبال منافع اشخاص هستند، اما بعد از انقلاب نیروهای مسلح همه در کنار یکدیگر برای حفظ اسلام و منافع این ملت بزرگ قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به خودکفایی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نظامی گفت: با اینکه در شرایط نظامی بسیار سختی بودیم اما در مسائل تسلیحات نظامی بسیار پیشرفت کرده‌ایم و به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

همه فناوری‌های نظامی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همه فناوری‌های نظامی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است، گفت: کشور ما هیچ‌گاه طغیان‌گری نکرده است و بنایش بر تعدی بر کشورهای همسایه یا کشورهای دیگر نیست، اما بنایش این است اگر کسی بخواهد طغیان کند دست او را قطع کند و اگر ما خودکفایی داریم، برای دفاع از خودمان است.

وی تصریح کرد: آنقدر باید نیروهای مسلح قوی باشند که دشمن جرات حمله به این کشور را نداشته باشد و این اتفاق افتاده است، اخیرا در برخی از روزنامه‌های اسرائیلی گزارشی از وضعیت قدرت نظامی ما مطرح کرده‌اند، که مضمون حرفش این است که توانمندی ایران در سطحی قرار گرفته است که می‌تواند توزان قدرت را در دنیا و منطقه بهم بزند.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اقتدار حرف در دنیا داریم و امروز وقتی می‌خواهیم از کشور دفاع کنیم فقط از مرزها دفاع نمی‌کنیم، بلکه در حیات خلوت دشمن حضور داریم، گذشت روزگاری که در این کشور فقط در مرزهای خود حتی در داخل کشور مجبور بودیم از خودمان دفاع کنیم، امروز نیروهای مسلح ما در هر جایی که منافع ملت مهم باشد، می‌توانند حضور پیدا کنند و امروز دشمنان جمهوری اسلامی صراحتا نگرانی خود را از رشد توان نظامی ایران در شبکه‌های رسانه‌ای خود بیان می‌کنند و این برای کسی که قصد تعدی‌گری به ملت ایران را دارد نگران کننده است‌.

کسانی که قصد تعدی‌گری به کشور را دارند، نگران قدرت نظامی آن هستند

وی با بیان اینکه کسانی که از قدرت نظامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند دشمن ما هستند، افزود: مگر ملت ما تجربه اوکراین را ندیده، شما هم پیمانان خودتان هم رها کردید، کدام ملت عاقلی حاضر می‌شود مولفه‌های قدرت خودش را به دشمن واگذار کند، کدام عقل سلیمی می‌گذارد که توان نظامی خود را به دشمن واگذار کند و لذا چون قصد تعدی‌گری دارند اظهار نگرانی می کنند، چرا ملت‌های مظلوم نگران نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تاکید کرد: امروز قدرت نیروهای نظامی در زمینه تسلیحات و فنی در برترین آمارهای رتبه‌بندی ارتش‌های دنیا است، آن چیزی که مقاومت و بینبان اساسی قدرت یک کشور است منابع انسانی آن است نه فقط تجهیزات نظامی و در کنار هم هم تاثیر دارند.

وی متذکر شد: امروز آمارهای بین المللی نشان می‌دهد ارتش جمهوری اسلامی مقتدر است و این اقتدار برای همه مظلومین و برای همه کشورهای منطقه که قصد صلح دارد پیام صلح، اما نگران کننده است برای اسراییل، آمریکا و کشورهایی که قصد مداخله در این کشور را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار