مدیرکل آموزش و پرورش یزد در نشست خبری مطرح کرد؛

حماسه گروه‌های جهاد تربیتی باید روایت شود

«رحیمی‌نژاد» گفت: از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست داریم تا دانشجویانی که در ایام کرونا در طرح «جهاد تربیتی» شرکت کردند شناسایی شوند.
کد خبر: ۵۱۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 19April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اولین نشست خبری «محمدکاظم رحیمی نژاد» سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان یزد شامگاه امروز با حضور اصحاب رسانه در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.

رحیمی نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و همه معلمانی که در جهت اعتلای فرهنگ و ارزش‌های جامعه تلاش می‌کنند اظهار داشت: قطعا آینده هر جامعه‌ای در گرو نوع تلاشی است که این قشر در حوزه فرهنگ انجام می‌دهند و باعث بیمه شدن جامعه می شوند.

وی با اشاره به بحث تربیت افزود: امروز در یک جامعه‌ی چند صدایی و کثرت‌گرایی هستیم، به طوری که می‌گویند: پذیرش هر آنچه که هست، رد همه اصول و پذیرش تغییرات پی در پی. امروز ما اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت ماندگار شویم باید مفهوم «تربیت» را از «ایجاد مهارت» جدا کنیم. ما اعتقاد داریم که این نگاه را اگر تغییر بدهیم می‌توانیم مقاومت و پایدار باشیم و در جامعه فرهنگی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

رحیمی نژاد با بیان اینکه ما باید نگاهمان را تقویت کنیم افزود: نگاهی که همراه با بصیرت است. اگر برای هر رفتار ملاک و شاخص تعریف نکنیم جا می‌مانیم. وجود معیاری لازم است که پشت آن تفکر و تبیین شکل گیرد. توانمندی دیگری به نام «دوری از اجبار» و ایجاد زمینه برای خود انگیختگی در انجام یک رفتار لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه معلمان باید نقدپذیری را از کلاس درس شروع کنند ادامه داد: اگر منِ معلم در کلاس، زمینه نقد خود را توسط دانش آموز ایجاد نکردم، باید به همان نسبت خلأ تربیت را احساس کنم.

وی با اشاره به حضوری شدن مدارس ادامه داد: با همه مشکلاتی که کرونا در زندگی بشر ایجاد کرده است، هیچ چیز جای معلم و مدرسه را نمی‌تواند بگیرد و باز ثابت شده است که در شرایط کرونا سخت‌ترین کار را معلم‌ها انجام میدهند، کسانی که ارتباط بی جان را با دانش آموز برقرار کردند و با ذهن خود روح در فضای مجازی دمیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: کسی این موضوع را درک می‌کند که هر دو شرایط مجازی و حضوری را تجربه کرده باشد، هرچه که ما قدردانی کنیم کم است.

وی ضمن تشکر از معلم یار‌ها افزود: تشکر می کنم از کسانی که کمک کردند در این سال برای پر کردن خلا آموزشی به عنوان پدر، مادر، خواهر و برادر که سوختند ساختند تلاش کردند تا آنجایی که ممکن است این خلا را پر کنند.

رحیمی نژاد با بیان اینکه معلم کارمند نیست به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: در شرایطی این موضوع به مجلس ارائه شد و روی این موضوع کار شد و در فاصله ۳ روز به تصویب رسید. 

وی در رابطه با همکاری آموزش و پرورش با گروه های بسیجی و جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد که با اجرای طرح «جهاد تربیتی» بسیاری از دانش آموزان جامانده از تحصیل کمک کردند اظهار داشت: ما باید قدر این دانشجویان را بدانیم که بدون هیچ چشمداشتی حضور پیدا کردند.

رحیمی نژاد افزود: این عزیزان در ایام کرونا با حضور در خانه دانش‌آموزان که وسایل ارتباطی نداشتند، جلوه‌هایی بی‌بدیل را خلق کردند. از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست داریم که این دانشجویان شناسایی شوند و کارهایی که در این ایام انجام دادند را روایت کنند و اینکه در جامعه فرهنگی استان یزد چه کارهایی را خلق کردند. کارشان بسیار ایثارگرانه است و در هر کجا که موقعیت‌هایی پیش بیاید بهترین راهکار کمک گرفتن از گروه‌های جهادی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها