وزرای خارجه کشور‌های عربی تحولات قدس را بررسی می‌کنند

تلویزیون اردن اعلام کرد که این کشور روز پنجشنبه میزبان نشستی عربی به منظور بررسی تحولات قدس و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی است.
کد خبر: ۵۱۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ - 19April 2022

وزیران خارجه کشور‌های عربی در اردن تحولات قدس را بررسی می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه تلویزیون دولتی اردن اعلام کرد که که در نتیجه رایزنی‌های «ایمن الصفدی» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر اردن با همتایانش در کمیته وزیران خارجه عربی که مکلف به اقدام بین المللی برای مقابله با سیاست‌های غیرقانونی اسرائیل در قدس است، اردن روز پنجشنبه میزبان نشستی برای بررسی تحولات قدس است.

کمیته وزیران خارجه عربی به ریاست اردن شامل تونس در مقام رئیس فعلی اجلاس سران عرب، جمهوری الجزائر، عربستان سعودی، فلسطین، قطر، مصر و مغرب است و قرار است امارات عربی متحده هم به عنوان کشور عضو شورای امنیتو دبیر کل اتحادیه عرب هم در این نشست حاضر شوند.

وزیر خارجه اردن امروز دوشنبه در جلسه مجلس نمایندگان (پارلمان) این کشور در سخنانی، اظهار داشت: تلاش‌های اردن برای مقابله با اقدامات غیرقانونی اسرائیل در جهت تغییر وضعیت قانونی و تاریخی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ادامه دارد.

وی ادامه داد: سفیر اسرائیل را احضار کردیم؛ اما در امان حضور نداشت و بزودی کاردار اسرائیل را احضار و پیام اعتراضی نسبت به آنچه در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، ارائه خواهیم کرد.

الصفدی خاطرنشان کرد: اردن تلاش‌های خود برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد قبلی را بیشتر کرده است و قرار است روز پنجشنبه نیز کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با تجاوزات اسرائیل در حرم شریف قدس، برگزار شود.

وزیر خارجه اردن اضافه کرد: تقسیم زمانی و مکانی حرم شریف قدس هرگز ممکن نیست و مسجدالأقصی مکان عبادی مخصوص مسلمانان است.

تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و فلسطینیان در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و روز‌های جمعه، یکشنبه و امروز نیز مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بود که به منظور پشتیبانی از ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی نمازگزاران را از آنجا بیرون و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار