طومار بازداشت "نتانیاهو" در انگلیس به امضا 80 هزار نفر رسید

تعداد امضاکنندگان طومار بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی‌ها به 80 هزار نفر رسید.
کد خبر: ۵۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ - 24August 2015

طومار بازداشت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، تعداد امضاهای طومار اینترنتی مبنی بر بازداشت نخستوزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر ماه سپتامبر به انگلیس به 80 هزار عدد رسیده است.

این طومار اینترنتی که اوایل ماه جاری میلادی بر روی وبسایت رسمی دولت بریتانیا قرار داده شده است خواستار بازداشت نتانیاهو بر اساس قوانین بینالمللی به جرم جنایات جنگی در جریان یورش به غزه است.

به گزارش هاآرتص، این طومار طی 10 روز قبل به 36 هزار امضا رسیده بود اما در عصر روز گذشته به 77350 عدد افزایش یافت.

در این طومار که در وبسایت پارلمان انگلیس نیز دیده میشود اعلام شده که نتانیاهو در ماه سپتامبر به لندن سفر خواهد کرد و طبق قوانین بینالمللی باید او را به محض ورود به انگلیس به جرم ارتکاب جنایات جنگی و کشتن 2000 غیرنظامی در سال 2014  بازداشت کرد.

هر طومار و دادخواست الکترونیکی که به 100 هزار امضاء برسد باید در مجلس عوام مورد بحث قرار گیرد. با توجه به اینکه طبق قانون انگلیس دولت موظف است به هر دادخواستی با بیش از 10 هزار امضا پاسخ بدهد، دولت انگلیس بیانیهای را دراین باره منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است که طبق قوانین بینالمللی رهبران خارجی مهمان مانند نتانیاهو دارای مصونیت سیاسی بوده و نمیتوان آنها را بازداشت کرد. در بخش دیگری از این بیانیه حملات رژیم صهیونیستی به مردم بیگناه فلسطین را حق این رژیم در دفاع از خود تعبیر کرده و حماس یک گروه تروریستی معرفی شده است.

پیش از این نیز درخواستهایی مبنی بر بازداشت مقامات سابق رژیم صهیونیستی به محض ورود به انگلیس مطرح شده بود. در آخرین مورد زیپی لیونی، وزیر دادگستری این رژیم به دلیل نداشتن مصونیت سیاسی به سختی موفق به ترک انگلیس شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها