برگزاری جشنواره ورزشی به یاد شهدای شاخص شهرستان همدان

جشنواره ورزشی دومین کنگره شهدای شاخص همدان به یاد «شمسی‌پور» شهید شاخص جامعه ورزش کشور و «طلایی» شهید شاخص شهرستان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 19April 2022

برگزاری جشنواره ورزشی به یاد شهدای شاخص شهرستان همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، به دنبال برگزاری کنگره شهدای شهرستان همدان در سال ۱۴۰۲، جشنواره ورزشی‌ای به یاد شهیدان «علی شمسی‌پور» شهید شاخص جامعه ورزش کشور و شهید «امیر طلایی» شهید شاخص شهرستان همدان به همت معاونت تربیت‌ بدنی سپاه ناحیه همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره امروز ساعت ۱۶:۳۰ در سالن ورزشی باباطاهر همدان با حضور ورزشکاران بسیجی برگزار می‌شود.

«علیرضا شمسی‌پور» در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد. وی از سال ۱۳۶۳ برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بار‌ها مجروح می‌شود.

وی علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرزوبوم به‌ویژه جوانان همدانی می‌پردازد.

در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

بنابر اعلام وزارت ورزش و جوانان شهید «علیرضا شمسی‌پور» از شهدای استان همدان به‌عنوان شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

همچنین «امیر طلایی» یکم خرداد ۱۳۳۹ در شهرستان همدان به دنیا آمد، این شهید در رشته مددکاری در مقطع کارشناسی تحصیل کرده و در شغل معلمی مشغول به خدمت بود که با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در چهارم دی‌ ۱۳۶۵ با سمت غواص در اروندرود براثر اصابت گلوله به شهادت رسید؛ مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای باغ بهشت همدان واقع شده است.

شهید امیر طلایی معلم و از مربیان رشته ورزشی رزم‌آوران بوده است که موارد فوق الذکر در کنار اعتقادات قوی و اخلاق شهید از ملاک‌های انتخاب وی به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان در سال ۱۴۰۱ بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها