نماینده مردم در مجلس:

بنیاد ملی نخبگان باید ساختاری هماهنگ‌کننده داشته باشد

وحیدی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان باید ساختاری هماهنگ‌کننده داشته باشد، گفت: برای بازگشت نخبگان به کشور باید ظرفیت‌های فعالیت آن‌ها را در کشور فراهم کنیم که این امر نیازمند ایجاد امتیاز‌های مختلف برای نخبگان به کشور است.
کد خبر: ۵۱۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 19April 2022

بنیاد ملی نخبگان باید ساختاری هماهنگ کننده داشته باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد وحیدی» عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به حضور رئیس بنیاد ملی نخبگان در کمیسیون آموزش و ارائه گزارشی از وضعیت نخبگان در کشور، اظهار داشت: برای بازگشت نخبگان به کشور باید ظرفیت‌های فعالیت آن‌ها را در کشور فراهم کنیم که این امر نیازمند ایجاد امتیاز‌های مختلف برای نخبگان به کشور است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی گام‌های جدی را در حوزه دانش بنیان برداشته است، مطرح کرد: بسته‌هایی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان آماده است و در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، معاونت علمی وزارت علوم تقویت شده است که خود این قانون می‌تواند ظرفیت و انگیزه‌ای برای بازگشت نخبگان به کشور و انجام فعالیت‌های دانش بنیانی باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریان نخبگانی کشور با جمعیت انبوهی که دارد فاصله زیادی با روند اجرایی، جذب و نگهداشت ما دارد و ما باید برای کم کردن و از بین بردن این خلأ‌ها برنامه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال از جنس اداری کارگشا نیست، اضافه کرد: ظرفیت‌های قانونی به درستی استفاده نمی‌شود و بنیاد ملی نخبگان باید ساختاری هماهنگ کننده داشته باشد تا از ظرفیت نخبگان در کشور نهایت بهره را برد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید امتیاز جذب نخبگان افزایش پیدا کند، تأکید کرد: مجموعه شستا با شرکت‌های عریض و طویلی که دارد باید نخبگان بسیاری را جذب کند و در این خصوص باید در قانون نیز شرایط بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علوم انسانی و پایه ضعیف عمل شده است، اضافه کرد: حوزه علوم انسانی و اسلامی نیازمند کار ویژه است و ورود نخبگان به این حوزه ضرورت دارد.

وحیدی در خصوص اجرای طرح شهاب، عنوان کرد: بیش از ۸ سال است این طرح در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود و اجرای این طرح در یک پایه تحصیلی کفایت می‌کند و نیازی به اجرای طرح در تمام پایه‌های تحصیلی نیست.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار