مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل ارتش:

ماجرای تلاش مذبوحانه جنگنده‌های آمریکایی برای بازپس‌گیری هواپیمای «ایساف»/ ارتش ثابت کرده که انقلابی است

امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بدنه و پیکره ارتش شاهنشاهی با انقلاب اسلامی بود و طی این سال‌ها نیز ارتش ثابت کرده که انقلابی است.
کد خبر: ۵۱۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱ - 20April 2022

دایم در حال تهدید هستیم/ آماده بودن پنج فروند F-۱۸ برای ورود به ایرانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل ارتش در امور پدافند هوایی درباره بخشی از فعالیت‌های ارتش اظهار داشت: ارتش یک سازمان با قدمت بالاست؛ زیرا از زمان هخامنشیان ارتش در کشورمان شکل می‌گیرد تا اینکه در سال ۱۳۲۹ ارتش به‌صورت سه نیرو (هوایی، دریایی و زمینی) سازمان پیدا می‌کند و بعد از آن با پیروزی انقلاب اسلامی، این ارتش ابتدا از ارتش شاهنشاهی به ارتش ملی و سپس به ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییر عنوان می‌دهد.

وی ادامه داد: بدنه و پیکره ارتش شاهنشاهی با انقلاب اسلامی بود و طی این سال‌ها نیز ارتش ثابت کرده که انقلابی است؛ چون محبوب‌ترین نیروی ارتش شاهنشاهی که نیروی هوایی بود، سه روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی (ره) بیعت می‌کنند؛ شاید این بیعت یک عکس تاریخی باشد، اما باید بدانیم در آن فضای خفقان، آن‌ها خطرات این بیعت را به جان خریدند و در آن دیدار شرکت کردند.

مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل ارتش در امور پدافند هوایی افزود: برابر اصل ۱۴۳ قانون اساسی، وظیفه ارتش حفظ و حراست از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی است؛ بر این اساس، همکاران من در ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون در اموری که به آن‌ها دستور داده نشده، دخالت نکرده‌اند، ولی در مقابل، مأموریت‌هایی را که به آن‌ها ابلاغ شده است با هر آنچه در توان داشتند، انجام دادند.

امیر اسماعیلی سپس درباره امنیت آسمان کشورمان هم بیان کرد: آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان است؛ چون در ۲۰ سال اخیر آسمان هیچ‌کدام از کشور‌های منطقه از سوی سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) که در کشور کانادا مستقر است، آسمانی امن معرفی نشده است.

فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) اضافه کرد: این موضوع در حالی محقق شده که بدانیم کشورمان در شرایط تحریمی قرار دارد و علاوه بر این در اطراف کشورمان نیز پایگاه‌های نظامی متعددی از کشور‌های فرامنطقه‌ای وجود دارد و این باعث شده تا دائم تهدید علیه کشورمان وجود داشته باشد؛ اما با وجود این، آسمان ایران در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان امن‌ترین آسمان از سوی ایکائو معرفی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که هیچ‌کس بهتر از خود ما نمی‌تواند مسیر‌های تهدید علیه کشورمان را شناسایی کند؛ حتی اگر هزار بار هم رزمایش انجام دهند، باز هم نمی‌توانند همانند ما چنین طراحی را انجام دهند.

امیر اسماعیلی با ذکر مثالی توضیح داد: هواپیمای ایساف را که متعلق به ناتو است در سال ۱۳۹۳ در بندرعباس با ۱۰۸ سرنشین بر زمین نشاندیم؛ این موضوع موجب شد تا پنج فروند F-۱۸ و دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان و یک فروند هواپیمای آواکس ـ برای بازپس‌گیری این هواپیما ـ آماده ورود به فضای ایران باشند.

وی گفت: مطابق قوانین بین‌المللی هوانوردی، عبور چنین هواپیما‌هایی از فضای کشورمان باید با هماهنگی باشد، اما آن‌ها با همراه داشتن ۱۰۸ نظامی ناتو به دروغ، خود را هواپیمای مسافری و نه نظامی معرفی کرده بودند تا بلکه بتوانند از شرق کشورمان وارد شده و به سمت یکی از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس بروند؛ لذا پدافند هوایی کشور پس از متوجه شدن این دروغ آنها، هواپیمای مورد اشاره را در بندرعباس بر زمین نشاند.

فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: موفق شدیم که این هواپیما را با استفاده از سامانه‌های راداری و پدافندی بومی شناسایی و خلبان هواپیما را وادار به نشاندن هواپیما کنیم؛ در صورتی که اگر سیستم‌های راداری ما خارجی بود، می‌بایست آنچه را که آن‌ها می‌خواستند، ببینیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار