دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پیام عملیات موشکی مقاومت اسلامی به صهیونیست‌ها/ سیلی‌های سخت ادامه دارد

نیرو‌های مقاومت فلسطین با شلیک دست‌کم سه فروند موشک «کاتیوشا» از غزه به سوی شهرک‌های اشغالی «آژیر خطر» را در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآورده و باردیگر ترس و وحشت را به جان اشغالگران صهیونیست انداختند.
کد خبر: ۵۱۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲ - 20April 2022

پاسخ موشکی مقاومت فلسطین خواب را از سر رژیم صهیونیستی پراندگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ بعد از گذشت چندین روز از تجاوزات و حملات نیرو‌های رژیم صهیونیستی به «قدس اشغالی» و «مسجد الاقصی» سرانجام نیرو‌های مقاومت فلسطین سه موشک «کاتیوشا» را به سوی شهرک‌های اشغالی صهیونیست‌نشین شلیک کردند که موجب به صدا درآمدن آژیر خطر در این مناطق شد.

شب گذشته بود که منابع خبری از شنیده شدن صدای «آژیر خطر» در چندین شهرک صهیونیست‌نشین خبر دادند که در ادامه مشخص شد علت به صدا درآمدن این آژیر‌ها موشک‌های کاتیوشای شلیک شده از «نوار غزه» به سوی این شهرک‌های صهیونیست‌نشین بوده است. البته «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که سامانه دفاعی اسرائیل موسوم به «گنبد آهنین» یکی از موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده شلیک این موشک‌ها از آغاز درگیری‌های اخیر بین نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان افراطی اگر نگوییم بی‌سابقه است، اما کم‌سابقه هم است. البته اگرچه که بنابر اظهارات مقامات اسرائیلی این حملات تلفاتی دربر نداشته، ولی این موشک‌پرانی‌ها برای نخستین بار است که در طول هفت ماه گذشته صورت گرفته که این موضوع خود نشان‌دهنده حادتر و خطرناک‌تر شدن وضعیت در سرزمین‌های اشغالی است.

اما نکته جالب در این بین شلیک یک موشک از «نوار غزه» به سوی شهرک «اشکول» است که هرچند توسط سامانه «گنبد آهنین» رهگیری و منهدم شد، ولی موج بزرگی از ترس و نگرانی را در بین مردم این شهرک یهودی‌نشین به خصوص مقامات رژیم اشغالگر قدس برانگیخته است؛ زیرا این امکان وجود دارد با توجه به پتانسیل و توانایی نیرو‌های مقاومت و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی این حملات بیشتر و پردامنه‌تر تکرار شود.

به دنبال حمله موشکی نیرو‌های مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی جنگنده‌های اسرائیلی از روز گذشته به‌صورت گسترده در آسمان «نواز غزه» به پرواز درآمده‌اند؛ اما موضوع بسیار جالب و صدالبته غافلگیرکننده برای نظامیان و سران رژیم صهیونیست‌ها این بود که نیرو‌های مقاومت برای نخستین بار با استفاده از موشک‌های دوش پرتاپ اقدام به رهگیری و شلیک به سوی هواپیما‌های جنگنده این رژیم اشغالگر بود.

رژیم صهیونیستی در رابطه با این حمله «حماس» را مسئول این موشک‌پرانی معرفی کرده است و هواپیما‌های آن هم روز گذشته مواضع و تاسیسات «حماس» را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را بمباران کردند. البته این تغییر و تحولات در شرایطی روی می‌دهد که «جهاد اسلامی فلسطین» نیز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله‌ها به شهرک‌های صهیونیست نشین را برعهده گرفته است.

موضوع بسیار مهم دیگر این است که شلیک این موشک‌ها به شهرک‌های اشغالی صهیونیست نشین حاوی این پیام مهم و هشداردهنده به سران و مقامات رژیم صهیوینستی است که اگر همچنان به تجاوزات و جنایت‌های خود در «قدس اشغالی» و «مسجد الاقصی» ادامه بدهند و همانند چند روز گذشته اقدام به بازداشت، کشته و زخمی کردن مردم و جوانان فلسطینی کند مقاومت فلسطین آماده انجام عملیات و پاسخگویی به اقدامات آن‌ها است.

بر این اساس سران و مقامات رژیم صهیونیستی باید به پیام‌های این عملیات موشکی مقاومت فلسطین خیلی خوب دقت و به تمامی زوایا و جوانب آن توجه کنند. زیرا اقدامات و عملکرد چند وقت اخیر آن‌ها این موضوع را به ذهن متبادر می‌کرد که گویی پیوند مشخص و معناداری بین نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی که فلسطینیان در آنجا زندگی می‌کنند وجود ندارد. این در حالی است که اتفاقا پیام اصلی این عملیات وجود پیوند و اتحادی دائمی و ابدی بین غزه، قدس اشغالی و کرانه باختری در برابر توسعه طلبی‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار