بیانیه سازمان بسیج کارمندان کشور به مناسبت هفته دولت

سازمان بسیج کارمندان کشور به مناسبت هفته دولت و روز کارمند بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ - 24August 2015

بیانیه سازمان بسیج کارمندان کشور به مناسبت هفته دولت

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سازمان بسیج کارمندان کشور به مناسبت هفته دولت و روز کارمند بیانیهای صادر کرد.

من بیانیه به این شرح است:

وصیت اینجانب به وزرا مسئول در عصر حاضر و در عصرهای دیگر، آن است که علاوه بر آنکه شماها و کارمندان وزارتخانهها بودجهای که از آن ارتزاق میکنید مال ملت است، باید همه خدمتگزار ملت و خصوصاً مستضعفان باشید و ایجاد زحمت برای مردم و مخالف وظیفه عمل کردن حرام و خداینخواسته گاهی موجب غضب الهی میشود.
امام خمینی (ره)

اعتلای مدیریت در نظام اداری و ارتقاء منزلت اجتماعی کارکنان دولت، اصلاح نگرش مردم نسبت به خدمات این قشر شریف و زحمتکش، ترویج فرهنگ رفتاری و خدمات شخصیتهای راستین خدمت به مردم شهیدان ماندگار رجایی و باهنر بهعنوان الگوهای مناسب خدمت به جامعه، ایجاد روحیه امید و تلاش و نشاط و تشویق مردم به مشارکت در امور و نمایش توان حکومت اسلامی در اداره مطلوب جامعه از اهداف بزرگداشت این روز محسوب میشود.

کارمندان و کارگزاران، گروه بزرگی از افراد جامعه هستند که خانواده بزرگ دولت را تشکیل میدهند.

آنان بهعنوان دست و بازو و انگشتان پرتوان دولت در وزارتخانهها و سازمانها و عرصههای گوناگون، دولت اسلامی را با انجام وظایف خودیاری میرسانند، این طیف بزرگ همچون دیگر قشرهای جامعه با تناسب شغلی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور پیدا کردند و قریب بیست و یک هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام عزیز نموده است و هرساله نیز شهیدی بهعنوان شهید شاخص معرفی مینماید؛ مثل شهید آل اسحاق معاون استانداری استان ایلام، استاندار آسمانی دکتر علی انصاری استاندار گیلان، شهید قلیوند فرماندار شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه و شهید امسال (سال 94) غلامعلی نیکخواه فرماندار بروجن از شهرستان چهارمحال و بختیاری و معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی. بنابراین روز کارمند تجلیل از انسانهای شایستهای است، که هدفشان خدمت به مردم و کسب رضای پروردگار است.

مقام معظم رهبری در دیدار کارکنان و کارمندان دولت شهریور ۷۵ میفرمایند "توصیه اول من به شما کارمندان دولت این است که از وقت و امکانات و استعدادها و تواناییهای خود استفاده کنید... و بازده کار را مضاعف کنند. توصیه دوم اینکه، عزیزان من! کسانی که دشمن نظام جمهوری اسلامی هستند، اکتفا نمیکنند و (به) مسئولان و برجستگان و چهرههای نظام ... و همه دستگاههای اداری و کارگزاری جمهوری اسلامی اتهاماتی متوجه میکنند. شما باید مراقب باشید، دستگاه اداری را از این اتهامات مبرا کنید. مراقب باشید و نگذارید در محیط کار، آدمهای طمّاع، این قشر قانع و شریف و زحمتکش و دلسوز را خدایینکرده مورد اتهام قرار دهند.

مسئولان اداری باید رضایت خدا و عموم مردم مسلمان را در انجام وظایف و مسئولیت مدنظر داشته باشند؛ نه اینکه رضایت خود را بر خشم عامه مردم ترجیح دهند. این مردم کوچه و بازار که در تنگناها به کمک مسئولین میشتابند، در جنگ حضور فعال داشتند و فرزندان خود را درراه اسلام و نظام اسلامی هدیه کردند.

باید در انجام وظایف و خدمت به این قشر از جامعه که عمدتاً محروم هستند و توقع زیادی هم  از حکومت ندارند، نسبت به دیگران ترجیح داده شوند، تا چهره غم گرفته آنان با آب شادی و گشایش در کارها شسته شود، و انشاءالله همانطور که بسیج بهعنوان الگوی امنیتی، موردپذیرش کشورهای مسلمان در عراق و سوریه، یمن و لبنان و... قرارگرفته است، سیستم نظام اداری جمهوری اسلامی با تعمیق بخشیدن تفکر بسیجی، الگوی جهان اسلام قرار گیرد و با تحقق جامعه اسلامی و امت بزرگ اسلامی (تمدن بزرگ نوین اسلامی) آمادگی کامل برای استقرار آن فراهم شود. لذا کار و فعالیت کارمندان بهعنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شایسته تقدیر و بیان است. از این رو، این روز را قدر میدانیم و در بزرگداشت مقام ارزشمند کارمندان باید بکوشیم. خداوند سبحان به کارگزاران نظام توفیق خدمتگزاری شایسته عطا فرماید و امیدواریم خداوند روح مطهر امام بزرگوار که این راه را در مقابل ملت بزرگ ایران باز کرد مشمول برکات خود قرار دهد و شهدای این راه خصوصاً شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر را که دو چهره برجسته این راه هستند مشمول مغفرت و رحمت و لطف خود قرار دهد."

سازمان بسیج کارمندان در هفته دولت اسلامی، اعلام مینماید همواره در جهت بهرهوری بهتر و بیشتر خدمات کارگزاری و اداری همه ادارات قرار گرفته و از هیچ کوششی دریغ نمیورزد و همواره با بسیجیان فعال و انقلابی در امتداد خود لحظهای از خدمتگزاری به امت اسلامی دست برنخواهد داشت و همواره مطالبهگر منویات مقام معظم رهبری از دستگاههای کارگزاری کشور تا حصول نتیجه مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار