استاندار یزد:

جریان اربعین حسینی؛ جریان بزرگ فرهنگی و عقیدتی است

«فاطمی» جریان اربعین حسینی را جریان بزرگ فرهنگی و عقیدتی دانست و بر تمهید شرایط لازم برای ارائه بهترین خدمات به زائران و انجام سفر ارزان قیمت برای آن ها تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ - 19April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد در نشست ستاد اربعین حسینی استان یزد، ضمن قدردانی از گزارش های ارائه شده توسط کمیته های ذیل ستاد، اظهار داشت: جریان اربعین حسینی؛ یک جریان بزرگ فرهنگی و عقیدتی است و این جریان بزرگ باید هر ساله در کشور و به ویژه استان دارالعباده و دارالعلم یزد تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ و پیش از شیوع کرونا قریب به ۶۵ هزار نفر از مردم استان در قالب سفر اربعین، به کربلا سفر کردند، اظهارداشت: با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی، پیش بینی می شود امسال تعداد زوار یزدی به سقف ۹۰ هزار نفر برسد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش بر تسریع در برنامه ریزی ها و عملیات ساخت پروژه موکب اربعین حسینی استان یزد در مرز چذابه تاکید و خاطرنشان کرد: در این راستا باید ظرف دو هفته آینده طرح پروژه نهایی، برنامه زمان بندی اجرای آن تهیه، پیمانکار آن مشخص و مسائل مربوط به تامین منابع مالی آن پیگیری شود.

فاطمی با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه باید در روز عید فطر آغاز شود، افزود: برنامه ریزی های استان باید بر مبنای ساخت این پروژه ظرف یک سال باشد و مسائل آن با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی استان جهت برپایی ۵۴ موکب برای اربعین حسینی، گفت: در این زمینه باید متناسب با حجم مسافرین و زوار تعداد موکب ها افزایش یابد لذا باید تمهیدات لازم برای افزایش تعداد موکب ها انجام و این موکب ها در حالت آماده باش قرار گیرند.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه اربعین به یک زمان و مکان خاص تعلق ندارد و باید به دنبال  ترویج و اشاعه فرهنگی حسینی باشیم، خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان باید اقدام به تهیه برنامه ها و بسته های متنوع فرهنگی و آموزشی در دو بخش زائرین و مردمی که امکان انجام سفر برای آن ها وجود نداشته، کند.

فاطمی همچنین به گزارش ارائه شده توسط کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اشاره و تاکید کرد: اقلام مورد نیاز زائران باید به صورت دقیق احصاء و پیش بینی های لازم صورت بگیرد تا بهترین پشتیبانی ها و خدمات به زوار امام حسین(ع) انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص حمل و نقل زائران اربعین، خاطرنشان کرد: در این زمینه ضروری است پیش بینی های لازم جهت اعزام زائرین با ارزان ترین قیمت انجام شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرمانداران استان گفت: مسائل مربوط به سفر اربعین حسینی باید در اولویت قرار گرفته و جلسات ستاد اربعین حسینی شهرستان ها به صورت منظم و دقیق برگزار و کمیته های ذیل آن فعال شود.

فاطمی در پایان با بیان اینکه جریان اربعین حسینی؛ جریانی مردمی بوده و حضور و نقش آفرینی اقشار مختلف مردمی در آن بسیار مهم است، تصریح کرد: نقش ستاد اربعین حسینی هدایتگری، حمایت، تسهیلگری و نظارت است و حضور ستاد نباید جریان زلال مردمی را تضعیف کند لذا اصل جریان باید به مردم سپرده شود.پ

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها