نگاهی کوتاه به زندگی سرباز شهید «عباسعلی آمره»

شیهد عباسعلی آمره از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که روز ۳۱ فروردین سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸ - 19April 2022

نگاهی کوتاه به زندگی سرباز شهید «عباسعلی آمره»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یکی دیگر از گل‌های گلستان جهاد و شهادت، شهید عباسعلی آمره برچلویی است که در لباس مقدس سربازی نیروی زمینی ارتش در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

عباسعلی فرزند، ولی ششم شهریور ۱۳۴۳، در روستای آمره برچلو از توابع کمیجان به دنیا آمد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به کار گچکاری روی آورد. با رسیدن به سن قانونی، به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت.

وی روز سی و یکم فروردین ۱۳۶۵، در منطقه شرهانی توسط نیرو‌های دشمن بر اثر اصابت ترکش به پهلو، به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

در خاطراتی از شهید آمره آمده است: صله ارحام به جا آوردن عباس و رسیدگی به مشکلات مردم زبانزد خاص و عام بود. همیشه در حال جنب و جوش و تحرک بود دنبال کار همه می‌رفت به جای استراحت در مرخصی به فکر رفع مشکلی از کسی بود. از بچگی علاقه به درس و تحصیل داشت، ولی چون در روستا زندگی می‌کردیم و تا سال پنجم ابتدایی دیگر کلاس درسی نبود نتوانست ادامه بدهد، از همان موقع روی زمین پدرش عصای دست خانواده شد. به کوچکتر از خودش هم خیلی احترام می‌گذاشت همه او را دوست داشتند، چون به یک چشم به همه نگاه می‌کرد و فرقی بین کسی از نظر جا و مکان نمی‌دید.

خانواده این شهید عزیز سالهاست که در قم ساکن هستند.

به پاس رشادت‌های شهید «عباسعلی آمره برچلویی» و با پیگیری‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی از معابر شهر قم، واقع در خیابان آیت الله طالقانی به نام این شهید والامقام مزین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها