شورای جایگزین منصور هادی ادای سوگند کرد

رئیس شورای ریاستی یمن و اعضای این شورا در مقابل پارلمان مستعفی در عدن سوگند یاد کردند.
کد خبر: ۵۱۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 20April 2022

شورای جایگزین منصور هادی ادای سوگند کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، رشاد محمد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن و اعضای این شورا در مقابل پارلمان در عدن سوگند یاد کردند.

به گفته منابع یمنی تعدادی از سفرای کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، سفرای اتحادیه اروپا، کشور‌های عضو دائم شورای امنیت، هانس گروندبرگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن، تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن و نمایندگان گروه‌ها و احزاب سیاسی و نهاد‌های مدنی و تعدادی از شخصیت‌های اجتماعی و سرشناسان در مراسم ادای سوگند حاضر شدند.

پارلمان مستعفی یمن سه‌شنبه به دولتی که براساس توافق میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب یمن تشکیل شده بود، رأی اعتماد داد.

اخیرا عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن اختیارات خود را به شورایی ریاستی واگذار کرد.

در این راستا فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به رئیس و اعضای شورای ریاستی یمن ادای سوگند در عدن را تبریک گفت و تمایل طرف‌های یمنی برای ترجیح منافع کشور را ستود.

وی مدعی شد: «عربستان همواره بزرگترین حامی ملت یمن بوده است و به این حمایت ادامه می‌دهد. ما بر حمایت کامل خود از شورای ریاستی تأکید می‌کنیم.»

همچنین رشاد العلیمی گفت: ملت یمن با اوضاع سختی روبرو هستند. ما برای تحقق صلح و وحدت براساس اصل توافق تلاش می‌کنیم. شورای ریاستی میزان چالش‌هایی را که یمن با آن مواجه است، درک می‌کند. این شورا برای برقراری امنیت کشتیرانی بین المللی و تقویت روابط با جامعه بین المللی و کشور‌های عربی تلاش خواهد کرد. تحقق ثبات امنیتی و وحدت نهاد نظامی پایه و اساس برای مقابله با چالش‌ها است.

وی از عربستان و امارات به دلیل حمایت ۳.۳ میلیارد دلاری از یمن و درخواستشان برای برگزاری نشستی بین المللی برای حمایت از اقتصاد یمن تشکر کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار