نماینده مردم در مجلس:

مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی از صنعت هسته‌ای کشور دفاع کرد

نوش آبادی گفت: در غنی‌سازی پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و این امر باعث ایجاد قدرتی در مذاکرات هسته‌ای شد.
کد خبر: ۵۱۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ - 20April 2022

مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی از صنعت هسته‌ای کشور دفاع کرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در فناوری هسته‌ای به قدرتی دستیافته است که برای کشور امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس تاکید کرد: مجلس با قانون اقدام راهبردی از صنعت هسته‌ای کشور دفاع کرد و باعث شد قدرت هسته‌ای تقویت شود. از سوی دیگر با قانون اقدام راهبردی در مقابل زیاده خواهی استکبار ایستادگی کردیم و در غنی سازی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم این امر باعث ایجاد قدرتی در مذاکرات هسته‌ای شد.

وی با تاکید براینکه باید قدرت هسته‌ای ایران استمرار پیدا کند، بیان کرد: فناوری هسته‌ای ایران در مسیر صلح آمیز قرار دارد این در حالی است که سایر کشور‌ها از این فناوری بر خلاف حقوق بشر استفاده می‌کنند.

 نماینده مجلس ادامه داد: نباید این دستاورد و امتیاز مهم را با دنیا معامله کنیم، اما ممکن است بخشی از توان مان را به دلیل مذاکرات محدود کنیم، اما نباید این محدودیت به معنای تعطیلی فرایند توسعه و تقویت صنعت هسته‌ای باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بی توجهی به دستاورد هسته‌ای در واقع بی توجهی به حقوق مردم و توانمندی دانشمندان هسته‌ای کشور است و نباید جایگاهی که در فناوری هسته‌ای به دست آورده ایم را نادیده بگیریم. اگر چنین شود دانشمندان هسته‌ای مأیوس می‌شوند که منجر به انزوا رفتن دانشمندان می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها