دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

فعال شدن دوباره جوخه‌های مرگ رژیم صهیونیستی

به دنبال شکست‌های اخیر رژیم صهیونیستی و نظامیان و ارتش آن در درگیری‌های اخیر در «قدس شریف» و «مسجد الاقصی» مجددا شاهد هستیم که جوخه‌های مرگ (مستعربین) سازماندهی دوباره‌ای شده و برای ترور مردم و فعالان فلسطینی وارد عمل شدند.
کد خبر: ۵۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۵ - 23April 2022

فعال شدن دوباره جوخه‌های مرگ (مستعربین) رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شاید کمتر کسی تا امروز نام و عنوان جوخه‌های مرگ (مستعربین) یا همان «عرب نماها» رژیم صهیونیستی را به گوش خود شنیده باشد، ولی بهتر است بدانیم که این جوخه‌های ترور سابقه طولانی در ساختار رژیم صهیونیستی دارد. زیرا افراد عضو این واحد عملیاتی با تسط کاملی که به زبان عربی دارند در پوشش لباس‌های مبدل عربی عملیات‌های ترور خود را با دقت و به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی که با حمایت و پشتیبانی غرب و آمریکا سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده از گذشته تا امروز همواره مشغول سرکوب مردم فلسطین بوده و در این مسیر از ابزار‌های مختلفی برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود استفاده می‌کند. ولی یکی از رعب انگیزترین و ترسناک‌ترین این ابزارها، یگان‌های مخفی «مستعربین» است که از این واحد‌ها به صورت خاص برای سرکوب و بویژه ترور مردم و رهبران فلسطینی استفاده می‌کند.

اما چه چیزی موجب شد تا بعد از چند سال رژیم صهیونیستی مجددا دست به دامان این واحد‌های ترور شده است؟ پاسخ را می‌توان در ضعف و ناتوانی نظامیان و ارتش این رژیم در برخورد و رویارویی با مردم و مبارزان فلسطینی در چند ماه اخیر و قدرت گرفتن نیرو‌های مقاومت فلسطینی دانست. نمود این موضوع را می‌توان در درگیری‌های اخیر «قدس شریف» و «مسجد الاقصی» دید که نظامیان اشغالگر این رژیم نامشروع شکست را در جبهه‌های مختلف برابر مبارزان فلسطینی تجربه کردند.

اگر بخواهیم این واحد‌های ترور متعلق به رژیم صهیونیستی را بیشتر بررسی کرده و بشناسیم باید بگوییم که این واحد‌ها عمدتا در گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفر تشکیل شده و فعالیت می‌کنند و با توجه به نوع عملکرد آن‌ها که عمدتا ترور فعالان فلسطینی را انجام می‌دهند توسط فعالان حقوق بشری به نوعی به «جوخه‌های مرگ» معروف شدند.

اما لازم است تا برای آشنایی هرچه بیشتر با نوع فعالیت‌ها و عملکرد این واحد‌های ترور به این موضوع توجه کنیم که استراتژی عملکرد «مستعربین» به این صورت است که آن‌ها عمدتا از درگیری‌های ایجاد شده بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست استفاده کرده و با استفاده از بهم ریختگی میدان درگیری اقدام به ترور و قتل مردم و فعالان فلسطینی می‌کنند.

جوخه‌های مرگ (مستعربین) یا همان «عرب نماها» رژیم صهیونیستی بر اساس آموزش‌های بسیار تخصصی و هوشمندانه‌ای که در خارج از سرزمین‌های اشغالی دیده‌اند آنقدر در عملکرد و فعالیت خود تسلط داشته و حرفه‌ای عمل می‌کنند که برای انجام ترور‌های موردنظر خود و رسیدن و نزدیک شدن به سوژه‌هایی که از قبل برای آن‌ها مشخص شده وارد درگیری‌های میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست می‌شوند. آن‌ها حتی برای طبیعی جلوه دادن خود حتی همراه با مردم فلسطین در آتش زدن تایر‌های ماشین و پرتاب سنگ به سوی نظامیان صهیونیست مشارکت می‌کنند.

یکی دیگر از اقداماتی که «مستعربین» برای همپوشانی خود با مبارزان فلسطینی انجام می‌هند پوشاندن صورت‌های خود با چفیه است. آن‌ها حتی لباس‌هایی را بر تن خود می‌کنند که همانند سایر معترضان فلسطینی شده و بتوانند سلاح‌های کمری خود را زیر آن پنهان کرده تا در موقع مناسب از آن‌ها برای شلیک به فلسطینیان و ترور آن‌ها استفاده کنند.

یکی دیگر از وظایف و برنامه‌های جوخه‌های ترور «مستعربین» ترور نیرو‌ها و رهبران مقاومت است. از آنجایی که این گروه‌های ترور تمامی فعالیت‌ها و عملکرد خود را به صورت مخفی و پنهانی انجام می‌دهند آمر دقیق و مشخصی تا امروز از اقدامات آن‌ها دردست نیست.

دامنه عملیاتی «مستعربین» شامل جاسوسی و گردآوری اطلاعات، فعالیت به‌عنوان پلیس مخفی، حضور در عملیات‌های ضد‌شورش، ترور و دیگر عملیات مخفیانه است. این واحد‌ها آنقدر باسابقه هستند که تاریخچه فعالیت این یگان‌ها به پیش از دوران معاصر اشغالگری اسرائیل بازمی‌گردد.

یکی از اهداف اصلی یگان «مستعربین» تضعیف روحیه مقاومت در میان فلسطینیان است. ضمن اینکه استفاده از این واحد‌های ترور علیه معترضان فلسطینی در واقع نوعی عملیات روانی است. در واقع هدف اصلی این عملیات ایجاد جو بی‌اعتمادی، بدبینی و ترس و تضعیف اراده و روحیه فلسطینیان است. دراین شرایط افراد نمی‌توانند تشخیص دهند فردی که کنار آن‌ها ایستاده یک معترض است یا یک مامور مخفی که هرلحظه ممکن است اقدام به دستگیری آن‌ها کند.

در پایان باید گفت تا امروز چندین یگان «مستعربین» در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی استقرار یافته است و هرکدام هم بر اساس شرح وظایفی که برای آن‌ها درنظر گرفته شده فعالیت‌های خاص خود را انجام می‌دهند. ضمن اینکه بر اساس آخرین آماری که از فعالیت‌های آن‌ها به دست آمده این گروه ترور بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ چیزی در حدود ۱۶۰ فلسطینی را با استفاده از ترور به قتل رسانده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار