به منظور هماهنگی نماز عید فطر در قزوین صورت گرفت:

جلسه هماهنگی اقامه نماز عید فطر قزوین تشکیل شد

نماز پر فیض عید فطر در بلوار حاج قاسم سلیمانی، مقابل استانداری قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ - 20April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، جلسه هماهنگی اقامه نماز عید فطر در دفتر امام جمعه قزوین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین،فرماندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در این جلسه اظهار داشت: کارها را با نیت عبادت و بندگی در نظر بگیریم و کار در این مسیر را به عنوان یک رسالت نبینیم، تا خدمتی که انجام می دهیم بندگی خاصلانه محسوب شود.

وی ادامه داد: اگر کارمان عبادت محسوب شود، برکت پیدا می‌کند و اثرگذار می‌شود و دست ما را می‌گیرد. خدای متعال فرمود بزرگ جلوه دادن شعائر الهی، نشان دهنده تقوای درون است، آدم بی‌تقوا اهمیتی به اقامه نماز قائل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تعظیم شعائر الهی در نماز جمعه نسبت به نمازهای دیگر اهمیتش دو چندان است؛ اما در نماز عید فطر این اهمیت صد چندان می‌شود چرا که این همایش بزرگ عرفانی، سالیانه است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه نماز عید فطر باید متمرکز برگزار شود، بیان کرد: در دوران امیرالمؤمنین (ع) برخی از مردم به حضرت پیشنهاد کردند برای کسانی که نمی‌توانند برای نماز عید فطر به بیرون از شهر بیایند، مسجد و امام جماعتی در نظر بگیرد اما حضرت نپذیرفت و فرمود من کراهت دارم سنتی بگذارم که رسول خدا (ص) آن را نگذاشت.

در ادامه عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین اظهار کرد: موضوع نماز عید فطر با تمهیدات امام جمعه قزوین به یک نماد اتحاد و انسجام در سطح قزوین تبدیل شده است و به سایر نقاط استان نیز تسرّی پیدا کرده است.

وی افزود: این شکل از برگزاری و هماهنگی فضای نماز عید، فضای جذابی در سراسر شهر ایجاد می‌کند و بخاطر واکسیناسیون و کنترل بیماری امیدواریم با کنترل‌هایی که صورت می‌گیرد، شاهد برگزاری باشکوه‌تر و بهتر نماز عید فطر در قزوین باشیم.

در این جلسه مقرر شد نماز عید فطر قزوین امسال در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی، مقابل استانداری قزوین برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار