با استقبال مسئولان در فرودگاه بین المللی اهواز صورت گرفت؛

بازگشت پیکر شهیدان مفقودالاثر خوزستانی پس از 34 سال به زادگاهشان

پیکر پاک و مطهر شهیدان «عزت‌الله پات» و «امین زبادی» از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس پس از ۳۴ سال دوری از وطن به استان خوزستان منتقل شد.
کد خبر: ۵۱۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸ - 21April 2022

بازگشت پیکر شهیدان مفقودالاثر خوزستانی پس از 34 سال به زادگاهشانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، پیکر پاک و مطهر شهیدان «عزت‌الله پات» و «امین زبادی» از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس پس از ۳۴ سال دوری از وطن به استان خوزستان منتقل شد.

پیکر پاک شهیدان پات و زبادی امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» اهواز به استان خوزستان انتقال یافت و مورد استقبال مسئولین و خانواده های معظم شهدا قرار گرفت.

پس از برنامه استقبال، پیکر پاک و مطهر شهید «عزت‌الله پات» و شهید «امین زبادی» به معراج شهدای اهواز واقع در سه راه خرمشهر منتقل شد و هم‌اکنون در حسینیه ابوالفضل العباس(ع) معراج حضور دارند.

مقرر شد پیکر پاک و مطهر این 2 شهید همزمان با ایام سوگواری مولی الموحدین حضرت علی(ع) در باغملک و رامشیر تشییع شوند.

شهید «عزت‌الله پات» فرزند خیبر در تاریخ نهم شهریور سال ۱۳۴۶ در روستای چلسرخ بخش صیدون شهرستان باغملک چشم به جهان گشود. وی در دوران جوانی به همراه دیگر رزمندگان اسلام در جبهه حضور یافت و چهارم تیر ماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل شد.

شهید «عزت‌الله پات» در سن ۲۱ سالگی در جزیره مجنون آسمانی شد و در شمار شهدای جاویدالاثر قرار گرفت که پیکر پاکش پس از چند دهه غربت به وطن بازگشت.

سرباز شهید «امین زبادی» فرزند خربیط نیز در روز بیست و ششم دی‌ماه سال ۱۳۴۷ در روستای حفیره از توابع شهرستان رامشیر پا به عرصه وجود نهاد. وی در دوران دفاع مقدس به سربازی رفت و از این طریق به جبهه اعزام شد که در روز چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ شهد شیرین شهادت را نوشید و آسمانی شد.

شهید زبادی در سن ۲۰ سالگی در جزیره مجنون به آسمان پرکشید و در زمره شهدای جاویدالاثر استان خوزستان قرار گرفت که پیکر پاکش پس از چند دهه غربت تفحص و شناسایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار