برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان

اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در سال جاری برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ - 21April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در سال جاری با حضور استاندار گلستان، مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و فرماندهان نظامی و مدیران اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به تشریح آیین نامه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس و تشکیل کمیته‌های ذیل این شورا پرداخت و اظهار داشت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس، طراحی و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، تدوین نقش و عملکرد استان در دفاع مقدس، تدوین و تالیف دانشنامه استانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از مهمترین ماموریت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی در خصوص وضعیت یادمان های شهدای گمنام در سطح استان گفت: 142 شهید گمنام در 55 نقطه از استان گلستان تدفین شده که سه نفر از این شهدای خوشنام شناسایی شدند.

سرهنگ کاظمی افزود: از میان ۵۵ نقطه‌ای که این شهدا گمنام به خاک سپرده شدند در پنج نقطه در گلزار شهدا تدفین شده ‌و  برابر با طرح ساماندهی گلزار شهدا، یادمانی برای این شهدا در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: ۵۰  یادمان شهدا در سطح استان داریم که ۳۵ یادمان تکمیل و به بهره برداری رسیده ‌و ۱۵ یادمان که در حال طراحی و اجراست، نیاز به همت فرمانداران و هیئت امنا دارد.

سرهنگ کاظمی به تشریح دستورالعمل گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت پرداخت و گفت: تعداد 43 مناسبت در سال جاری با شعار «ما مقاوم هستیم» پیش‌بینی شده و هر یک از دستگاه های اجرایی استان باید فعالیت های خود را بر اساس این دستورالعمل در سامانه defadoc.ir بارگذاری کنند.

در پایان این مراسم حکم رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به استاندار و همچنین احکام روسای کمیته های تخصصی ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس به فرمانده سپاه نینوا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تقدیم شد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار