مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

آغاز به کار ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس استان مازندران

سردار «ملکی» گفت: ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس استان مازندران به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۵۱۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ - 21April 2022

ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس استان مازندران آغاز بکار کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عصر امروز در اولین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سال جاری با بیان اینکه سال گذشته با کمک خیرین، ۹۳ کتاب چاپ و منتشر کردیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم برای شهدا و جانبازان و آزدگان استان کتاب بنویسیم و این آثار به عنوان سند برای آیندگان بماند.

وی افزود: این اداره کل در حوزه تولید فیلم و جشنواره‌های دفاع مقدس با حمایت و مشارکت سپاه کربلا، اداره کل ارشاد، بنیاد شهید و حوزه هنری و بعضی از موسسات خصوصی اقدامات خیلی خوبی انجام داده است.

سردار ملکی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا این است که مازندران نتوانست طی این ۴۰ سال یک فیلم بلند سینمایی در حوزه دفاع مقدس تولید کند، تصریح کرد: انتظار داریم با موضوع سردارن شهید استان شیرودی، بصیر، طوسی، نوری و علمای استان فیلم تولید بشود و این مهم از دغدغه‌های ماست.

این مسئول ادامه داد: همچنین با کمک خیرین تدوین دایره المعارف دفاع مقدس را در سه حوزه شهدا، مکان و جغرافیا و یگان‌های رزم در هزار مدخل در دست تهیه داریم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های این اداره کل است، اضافه کرد: جمع آوری خاطرات رزمندگان و آزادگان یکی از اهداف جشنواره‌هاست و تاکون ۱۴ جشنواره در این موضوع برگزار شده است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان وارد سیزدهمین سال شده است، اظهار داشت: این مرکز بزرگترین موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور است که در مساحت ۶۰ هکتاری در حال ساخت است و تعدادی از ابنیه‌ها را در سال ۹۶ افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای ۴۰ پروژه است و تاکنون ۱۳ پروژه صد در صد آماده شد، گفت: محتوای موزه مهم است و تاکنون آثار و سوژه‌های خوبی آماده شده است.

این مسئول با بیان اینکه کتاب نقش مازندران در تاریخ انقلاب اسلامی آماده چاپ است، اضافه کرد: همچنین پژوهش و تدوین کتاب دوم از این مجموعه را نیز در دستور کار قرار دادیم.

احداث ۲۲ المان تاریخی  در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

سردار ملکی با بیان اینکه برجستگی‌های حکومت علویان در فاز ۳ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به نمایش گذاشته خواهد شد، ادامه داد: همچنین ۲۲ المان تاریخی در این عرصه ایجاد خواهد شد.

این مسئول به میزبانی استان مازندران از هشت شهید گمنام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ستاد تشییع شهدا در استان تشکیل و به مردم استان اطلاع رسانی شد.

سردار ملکی با بیان اینکه از تعداد ۹۲ یادمان شهدای گمنام ۲۰ یادمان از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام بهشهر، دانشگاه امام محمدباقر ساری، زیراب سوادکوه، سیمرغ، پل سفید، بندپی شرقی بابل، کجور، پول، رامسر، مصلای چالوس، دانشگاه آزاد آمل، محمودآباد و چمستان از پیشرفت‌هایی برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار در استان تشکیل شده است و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه و جانشینی مسئولین دفاتر حفظ آثار فعالیت می‌کند.

۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در مازندران تولید می‌شود

این مسئول با بیان اینکه دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها فعالیت‌های خیلی خوبی انجام می‌دهند، اضافه کرد: طبق ابلاغ وزارت کشور دفاتر حفظ آثار باید در ادارات استان فعال بشود و یکی از مأموریت‌های آن‌ها جمع آوری آثار و خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است.

سردار ملکی با بیان اینکه تولید ۱۰۰ عنوان کتاب را در سال جاری در دستور کار قرار دادیم، افزود: همچنین هر اداره کل برای شهید شاخص خود کتاب بنویسد و برای نوشتن کتاب‌های کارنامه‌ای تیپ‌ها و ادارات نیز پیگیر هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بیان داشت: ساخت المان ۶ خلبان شهید در شهر‌های جویبار، رامسر، تنکابن، نکا، ساری و آمل از سال گذشته کلید خورد و المان شهید ذبیحی در جویبار به بهره برداری رسید و در ۵ شهرستان نیازمند عزم جهادی مسئولین هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار