خطیب نماز جمعه قم:

حضور باشکوه امت اسلام در روز قدس یک فریضه است

آیت‌الله «اعرافی» گفت: حضور یکپارچه امت اسلام برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی یک فریضه و ضرورت است.
کد خبر: ۵۱۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷ - 22April 2022

حضور باشکوه امت اسلام در روز قدس یک فریضه استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» خطیب جمعه قم، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: امت اسلام یکپارچه در دفاع از آرمان اسلام و فلسطین حضور دارد و روز جهانی قدس امسال به فضل الهی، یک جبهه منسجم را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حضور یکپارچه امت اسلام برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی یک فریضه و ضرورت است، افزود: حضور امت اسلام حور مقاومت را تقویت خواهد کرد و رژیم صهیونیستی هم بداند، راهی که می‌رود، پایانش جز شکست نیست.

آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: حرف ما درباره فلسطین این است که فلسطینی‌ها برگردند و انتخابات برگزار شود و رژیم تبعیض نژادی و اشغالگر قدس از میان برداشته شود.

وی ادامه داد: امت اسلام یکپارچه در دفاع از آرمان اسلام و فلسطین حضور دارد و روز جهانی قدس امسال به فضل الهی، یک جبهه منسجم را نشان می‌دهد، محور مقاومت را تقویت خواهد کرد و رژیم صهیونیستی هم بداند، راهی که می‌رود، پایانش جز شکست نیست.

خطیب جمعه قم در رابطه با استمرار عهدشکنی‌های آمریکا، گفت: این‌ها زیاده‌خواهی دارند و منافع ملت ایران را نمی‌پذیرند و امیدوار هستیم این قدرت‌های زورگو و متجاوز روزی بر سر عقل بیایند؛ اگر بر سر عقل نیایید، اراده ملت‌ها بر شما تحمیل می‌شود.

اعرافی گفت: کشور ما در کنار همه پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها با یک سلسله چالش‌هایی مواجه است که باید همه برای حل آنان دست‌به‌دست هم دهند؛ اول مسایل اقتصادی و معیشتی مردم است که باید برای رفع آن تلاش شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اجرای برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید از متخصصان در این رابطه بهره گرفته شود.

وی درباره آتش زدن قرآن کریم در خارج از کشور، گفت: آتش‌سوزی رذیلانه قرآن کریم و هتک حرمت به مقدسات اسلام را محکوم می‌کنیم و شایسته نیست که کیان معنوی و حرمت‌های جهان اسلام توسط یک عده افراطی مورد تعرض قرار بگیرد و برخی مسئولان اروپایی از آن حمایت کنند؛ همه امت اسلام در ماه مبارک رمضان با تاکید بر انسانیت و روابط انسانی و ارزش‌های الهی و انسانی این حرکت زشت قرآن‌سوزی را محکوم می‌کنند و انتظار دارند، این حرکت‌ها در دنیا خاموش شود و قدرت‌ها جلوی آن را بگیرند.

آیت‌الله اعرافی همچنین به کشتار‌های پی‌درپی مردم مظلوم در مساجد کشور افغانستان اشاره و بیان کرد: این حوادث دلخراش و زشت را محکوم می‌کنیم و قداست مساجد همه مذاهب را مورد تاکید قرار می‌دهیم.

وی افزود: مسئولیت این ناامنی‌ها با گروه طالبان و کسانی که قدرت را در دست دارند، است؛ در همین دوران کوتاه حکومت‌تان انواع مظالم و تعارض به نوامیس، مال و جان مردم را شاهد بودیم، باید این مسایل را کنترل کنید و مجامع بین‌المللی و دیپلماسی کشورمان نیز به صورت فعال، این مساله را پیگیری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره حوادث کشور یمن با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در یمن از پیروزی سعودی، آمریکایی و اسراییلی خبری نیست و آن‌ها شکست خواهند خورد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ بر محاسبه نفس، غلبه بر هوا‌های نفس و استفاده از فیض‌های ماه پر خیر و برکت رمضان و شب‌های قدر تاکید کرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به برگزاری آیین اعتکاف در ماه مبارک رمضان، گفت: بهترین زمان اعتکاف دهه آخر ماه رمضان بوده و «رمضان» یک مکتب تربیت است و نسل جوان باید در پرتوی رمضان توان تقوا و خویشتن‌داری پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار