سازمان ملل خواستار تحقیق درباره خشونت صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی شد

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیق‌های فوری و شفاف درباره حمله خشونت‌بار نظامیان رژیم موقت صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی شد.
کد خبر: ۵۱۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ - 23April 2022

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره خشونت صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اظهار داشت: خشونت‌های نیرو‌های امنیتی اسرائیل علیه فلسطینیان در مجاورت مسجدالاقصی از ۱۵ تا ۱۷ آوریل (جمعه ۲۶ فروردین تا یکشنبه ۲۸ فروردین) به مجروح شدن ۱۸۰ نفر از جمله ۲۷ کودک منجر شد.

به گزارش روسیا الیوم، سایت سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمداسانی تاکید کرد که پلیس رژیم موقت صهیونیستی در مدت مذکور حدود ۴۷۰ فلسطینی از جمله ۶۰ کودک را دستگیر کرده است.

در این بیانیه نگرانی عمیق این سازمان از تشدید خشونت‌ها در اراضی اشغالی فلسطین طی ماه گذشته ابراز شده است.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: باید در مورد خشونت پلیس اسرائیل که منجر به مجروح شدن نمازگزاران در مسجدالاقصی شد، تحقیقات فوری، بی طرفانه، مستقل و شفاف انجام شود و مسئولین این خشونت‌ها باید پاسخگو باشند.

این سازمان خواستار پاسخگویی مسئولین هرگونه تخلف و بررسی سیاست‌ها و رویه‌های مربوط به استفاده از زور، با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف بیشتر شد.

رژیم موقت صهیونیستی با آغاز ماه مبارک رمضان به منظور اجتناب از هر گونه اجتماع فلسطینیان در مسجدالاقصی و پیرامون آن به منطقه باب العامود قدس حمله‌ور شد. این رژیم سپس به منظور پشتیبانی از ورود غیرقانونی شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به منظور عید یهودی موسوم به پسح در روز‌های ۱۵ تا ۱۷ آوریل با حمله گسترده به صحن‌های مسجدالاقصی با نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در صحن‌های مسجددرگیر شد که در نتیجه آن ده‌ها نفر آسیب دیدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار