دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نظام بین‌الملل؛ پوششی برای اقدامات ضدانسانی غربی‌ها

با کنار هم قرار دادن مواضع دوگانه غرب در قبال بحران اوکراین و یمن به این نتیجه می‌رسیم که منافع ملی برای آمریکایی‌ها مهم است و از ابزار‌های قدرتی که در نظام بین‌الملل در اختیار دارند، به‌عنوان پوششی برای اقدامات ضد انسانی خود بهره می‌برند.
کد خبر: ۵۱۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳ - 25April 2022

سیاست‌های دروغین مهم‌ترین خطوط قرمز کشور‌های غربی/ نظام بین‌الملل پوششی برای اقدامات ضد انسانی

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هفت سال است که از تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها به یمن می‌گذرد و هر روز دها و بلکه صد‌ها شهروند غیرنظامی بر اثر حملات بی‌امان جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست می‌دهند.

این درحالی است که سازمان ملل متحد و کشور‌های غربی نه‌تنها هیچ اقدامی برای توقف ماشین جنگی ائتلاف سعودی جنایتکار انجام نمی‌دهند، بلکه چشم‌های خود را بر روی این جنایات جنگی نیز بسته‌اند.

حال سؤال اینجاست که آیا مدافعان دروغین حقوق بشر رخداد‌های تکان‌دهنده‌ای که از هفت سال پیش در یمن اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند؟ آیا آن‌ها نمی‌بینند که ملت بی‌گناه یمن هر روز مورد حمله همه‌جانبه ائتلاف سعودی قرار می‌گیرند؟ یا اگر می‌بینند ، پس چرا سکوت می‌کنند و هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند!

امروزه افکار عمومی جهان متوجه سیاست‌ها و ادعا‌های دروغین آمریکایی‌ها، غربی‌ها و سازمان‌های بین‌المللی شده‌اند و به خوبی می‌دانند که سیاست آمریکا در منطقه نه‌تنها به نفع ملت‌های منطقه نیست، بلکه موجب عقب‌ماندگی آن‌ها نیز شده است. 

اما در سمت دیگر این کره خاکی شرایط فرق می‌کند!

آمریکایی‌ها و غربی‌ها مدام از جنگ اوکراین حرف می‌زنند و اقدامات روسیه را به ‌عنوان یک کشور متجاوز محکوم می‌کنند! اما در قبال جنایت سعودی‌ها در حق یمنی‌ها سکوت می‌کنند و با بی‌توجهی به قطعنامه‌های صادر شده توسط سازمان ملل متحد یمن را مورد تحریم بی‌شمار قرار می‌دهند!

هیچ شکی در این نیست که بحران اوکراین باید حل و فصل شود؛ اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که چرا کشور‌های غربی و مدعیان دروغین حقوق بشری همانند جنگ اوکراین برای جنگ یمن صدای اعتراضشان بلند نمی‌شود و برای جنایات انجام شده در یمن اعتراض نمی‌کنند، مگر جنگ با جنگ یا خون با خون تفاوت دارد!

نکته دیگری که در رویکرد تبعیض‌آمیز غرب در قبال جنگ در یمن و اوکراین می‌توان به آن شاره کرد این است که چرا تاکنون غربی‌ها تاکنون عربستان را که هر روز مردم بی‌گناه یمن بمباران می‌کند، را تحریم نمی‌کند؟

حال با کنار هم قرار دادن مواضع دوگانه غرب در قبال بحران اوکراین و یمن به این نتیجه می‌رسیم که منافع ملی برای آمریکایی‌ها مهم است و از ابزار‌های قدرتی که در نظام بین‌الملل در اختیار دارند، به‌عنوان پوششی برای اقدامات ضدانسانی خود بهره می‌برند.

گزارش از علیرضا صحرایی

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار