شهیدی که مأمن و مأوایش مناطق عملیاتی بود

«علیرضا دهقانی» در پنجم اسفند سال ۱۳۴۰ در شهر مریانج از توابع استان همدان به دنیا آمد و سرانجام در دی‌ ۱۳۶۴ به عنوان فرماندهی گردان ۱۵۴ در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶ - 26April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا دهقانی» در پنجم اسفند سال ۱۳۴۰ در شهر مریانج از توابع استان همدان به دنیا آمد و در همان شهر بزرگ شد، در کنار تحصیل در جلسات قرآن، علوم دینی و عقیدتی شرکت می‌کرد.

در دوران نوجوان و سال‌های تحصیلش در مقطع دبیرستان به همراه دوستانش به مبارزات انقلابی و تلاش بر‌ای ریشه‌کنی رژیم طاغوت پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل خود ادامه داد و وارد دانشگاه امام حسین (ع) شد و در رشته مهندسی مکانیک به ادامه تحصیل پرداخت  و در سن ۱۸ سالگی، با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن به جبهه اعزام شد.

وی پس از مدتی به لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) پیوست و در عملیات‌های مختلف دلاورانه شرکت کرد. مأمن و مأوایش مناطق عملیاتی شده و در عملیات‌های متعدد به عنوان فرماندهی شجاع حضور یافت، تا آن که سرانجام، آرزوی دیرینش محقق شده و در دی‌ ۱۳۶۴ به عنوان فرماندهی گردان ۱۵۴ در عملیات کربلای چهار، حضور یافت و به مقام شهادت نائل آمد.

تمام توطئه‌های داخلى و خارجى را در هم کوبید

بخشی از وصیت‌نامه شهید علیرضا دهقانی:

معبودا از اینکه بنده حقیرت را از قعر ظلم‌های نفسانى و شهوانى با لطف و کرمت بیرون آوردى و به وادى نور و صفا یعنى جبهه که محل تجمع اولیاست وارد کردى تو را شکر می‌کنم هر چند که توان شکرگزارى این همه الطاف نیست. خدایا با وجود اینکه حق بندگى تو را اصلاً بجا نیاوردم ولیکن تو در عوض پاداشی به من دادى که شایستگى آن را نداشته و این از لطف و کرم توست.

وصیت این بنده حقیر به مردم رشید و شهیدپرور ایران این است که همچنان که تا به حال در صحنه بوده‌اند و عملاً هم این حقیقت را ثابت کرده‌اند باز براى همیشه در صحنه باقى بمانند و فرامین امام را مو به مو اطاعت کرده و به اجرا گزارند و تحت تأثیر شایعات و جوسازی‌ها قرار نگیرند و مواظب شیطان‌های حتى جنى و انسى باشند و با گرفتن توان از طرف خداوند متعال تمام توطئه‌های داخلى و خارجى را در هم کوبند و آماده یک جنگ باشند که پیامد آن رفع فتنه در عالم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار