معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

عربستان سعودی هیچ تمایلی به برقراری صلح در یمن ندارد

«حسین العزی» در سخنانی گفت: تمامی شواهد نشان می‌دهند که عربستان سعودی هیچ تمایلی به برقراری صلح در یمن ندارد.
کد خبر: ۵۱۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ - 25April 2022

عربستان سعودی هیچ تمایلی به برقراری صلح در یمن نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به لغو سفر‌های تجاری از فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این زمینه اظهار داشت: عقب نشینی سعودی از تصمیم قبلی برای انجام سفر‌های تجاری از فرودگاه صنعاء در حالی اتفاق افتاد که ساعاتی قبل، به‌صورت یک‌جانبه تعداد زیادی از اسرای ائتلاف را آزاد کرده بودیم.

این شخصیت یمنی در ادامه اظهاراتش در این زمینه همچنین عنوان کرد: این اقدام ائتلاف متجاوز سعودی نشان داد که ریاض هیچ تمایلی به حرکت به سمت صلح ندارند و به هیچ وجه به دنبال برداشتن گام‌های اعتمادساز نیست.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن از تشدید حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی به استان «مأرب» به شدت انتقاد کرد و گفت: پاسخ صنعاء به نقض آتش بس اعلامی از سوی سازمان ملل متحد، برای ریاض و ابوظبی دردناک خواهد بود.

وی اظهار داشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آمادگی کامل برای ایستادگی در برابر متجاوزان سعودی و متحدانشان برخوردار هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار