مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

جشنواره ملی و بین‌المللی تئاتر ایثار در گیلان برگزار می‌شود

«‌داوطلب» گفت: استان گیلان میزبان جشنواره ملی و بین‌المللی تئاتر ایثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی است و انتظار داریم این جشنواره در شهریور امسال برگزار شود.
کد خبر: ۵۱۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ - 25April 2022

جشنواره ملی و بین المللی تئاتر ایثار در گیلان برگزار می‌شود

گروه استانهای دفاع‌پرس - سمیه اقدامی؛ «محمدرضا داوطلب» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز ‌در سی و دومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در استانداری گیلان برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان همواره استان اولین‌ها بوده است و امیدواریم امسال در روز جهانی روز قدس شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان افزود: استان گیلان میزبان جشنواره ملی و بین المللی تئاتر ایثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی است و انتظار داریم این جشنواره در شهریور امسال برگزار شود؛ بنابراین باید کمیته تخصصی آن در گیلان تشکیل گردد.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۹۰ شهید معلم و ۶۶۰ شهید دانش‌آموز دارد، تصریح کرد: از اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان می‌خواهیم در خصوص برگزاری مراسمات بزرگداشت این شهدا اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

داوطلب تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: بخشی از این کار انجام شده و امیدواریم با دستور ویژه استاندار گیلان این روند در سایر دستگا‌های باقی مانده هر چه سریعتر انجام شود.

وی تعداد کل نیرو‌های ایثارگر استان گیلان که مشمول طرح تبدیل وضعیت هستند را هزار و ۹۴۴ نفر ذکر کرد و متذکر شد: تاکنون تبدیل وضعیت ۳۱۰ نفر از این ایثارگران انجام گرفته و تبدیل وضعیت هزار و ۵۴۳ نفر در دست انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به اینکه در گیلان حدود ۴۰۰ قلم از وسایل اصلی شهدای استان نگهداری و صیانت می‌شود، تاکیدکرد: ساختمانی که برای حفاظت از این آثار در محله پیرسرای رشت قرار گرفته مناسب و زیبنده نیست و امیدواریم بتوانیم با حمایت استانداری و ضمن انعقاد یک تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی موزه تخصصی شهدا را ایجاد نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها