مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) خبر داد؛

برگزاری کنگره شهدای زن استان همدان در دهه اول ایام فاطمیه

«رضیان» گفت: کنگره شهدای زن استان همدان در دهه اول ایام فاطمیه سال جاری با سخنرانی «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار خواهد شد که هماهنگی‌های ابتدایی در این خصوص انجام شده است.
کد خبر: ۵۱۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ - 25April 2022

برگزاری کنگره شهدای زن  استان همدان در دهه اول ایام فاطمیه سال جاریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «فرزانه رضیان» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان امروز در جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: از سال گذشته که بحث کنگره شهدا ابلاغ شد، بسیج جامعه زنان با هماهنگی مسئول امور بانوان در استانداری تقریباً پنج جلسه را با حضور نمایندگان و رابطین خواهر از نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی را تشکیل و اهمیت کنگره شهدا برای آنان توضیح داده شد.

وی بیان داشت: در نهایت امر بیش از ۵۰ عنوان برنامه از کلیه ادارات و نهاد‌های دولتی اخذ شد و ما سعی کردیم از این تعداد برنامه که به ما اعلام شد و قرار است در راستای کنگره شهدای زن این برنامه‌ها اجرا شود، ده برنامه شاخص را انتخاب کنیم.

نامگذاری یکی از میادین شهر همدان به نام شهدای زن

رضیان ادامه داد: مهم‌ترین این برنامه‌ها بحث نام‌گذاری یکی از میادین و بلوار‌های مرکزی سطح شهر استان همدان و نصب المان شهدای زن است، که با توجه به اینکه از میان ۸ هزار شهید استان همدان حدود ۳۵۷ شهیده زن داریم که این شهدا اعم از شهدای بمباران و استادیوم قدس هستند، می‌طلبد که ما یکی از میادین و بلوار‌های مرکزی شهر را به نام شهدای زن مزین کنیم که در جلساتی که در خدمت استاندار بودیم این را پیشنهاد دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد کنگره شهدای زن بحث خدمات‌رسانی به آحاد مردم است برگزاری جشن ازدواج برای ۸۰۰ زوج را برنامه‌ریزی کردیم که سال گذشته مصادف با میلاد حضرت زهرا (س) برای ۲۰۰ زوج در سطح استان این جشن برگزار شد و سعی کردیم این بحث جشن ازدواج هر کدام از زوج‌ها را با زندگی یکی از شهدا گره بزنیم تا باعث خیرو برکت در زندگی این زوج‌ها شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: کمک به تهیه جهیزیه که سال گذشته ۱۸۰ کمک جهیزیه در سطح استان تهیه شد، برگزاری جشن عبادت برای دانش آموزان که این جشن‌ها در تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان نقش مهمی دارد، بحث رونمایی و تألیف کتب در خصوص شهدای زن استان همدان از دیگر برنامه‌ها در راستای کنگره هشت هزار شهید استان همدان است.

وی پیاده‌روی بانوان در روز حجاب و عفاف و برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و مقاله‌نویسی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: کنگره شهدای زن استان همدان در دهه اول ایام فاطمیه سال جاری با سخنرانی «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار خواهد شد که هماهنگی‌های ابتدایی در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار