معاون تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار یزد:

بررسی واقعیت‌های دفاع مقدس با اسناد صحیح میسر خواهد شد

معاون تحقیقات و پژوهش اداره حفظ آثار یزد گفت: بدیهی است که بررسی واقعیت‌های تاریخی دفاع مقدس، مبتنی بر اسناد و مدارک تاریخی میسر خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ - 26August 2015

بررسی واقعیت‌های دفاع مقدس با اسناد صحیح میسر خواهد شد

به گزارش  خبرگزای دفاع مقدس از یزد، جمعی از کارکنان اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد از مرکز اسناد  و موزه دفاع مقدس استان کرمان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید سید داوود سید محسنی معاون تحقیقات و پژوهش اداره حفظ آثار یزد با بیان اینکه کار خوبی در خصوص مرکز اسناد و موزه دفاع مقدس این استان صورت گرفته است، بیان کرد: بررسی اسناد تاریخی دفاع مقدس، موجب کسب تجربه و روشنی راه می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: بدیهی است که بررسی واقعیتهای تاریخی دفاع مقدس، مبتنی بر اسناد و مدارک تاریخی میسر خواهد شد و اهداف نشر و ناگفتنی های از جنگ بیان می شود.

سید محسنی گفت: هر نوع سند اعم از نامه، پرونده، گزارش، یادداشت، نقشه، روزنامه، وصیت نامه، دستنوشته، فیلم، نوار و سایر مدارک که در دوران دفاع مقدس که توسط سازمان یا دستگاه دولتی به منظور استفادة اداری، تهیه یا دریافت شده باشد و در حال حاضر مورد استفاده جاری آن سازمان نباشد، برای این اداره دارای اهمیت و با ارزش است.

وی گفت: مراکز اسناد و متصدیان و کارکنان آنها  رسالت عظیم حفظ و نگهداری اسناد گرانبهای دفاع مقدس را به عهده دارند.

وی به طرح السابقون اشاره کرد گفت: در این طرح با بیش از ۴۰ هزار رزمنده در سطح استان که در جبهه حضور داشتهاند گفتوگو میشود و اطلاعات و آثار آنها جمعآوری و پس از تدوین در قالب کتاب و فیلم، مستند تبدیل شده و در اختیار عموم مردم قرار میگیرد.

گفتنی است معاونت مهندسی اداره حفظ آثار یزد و کارشناس معاونت تحقیقات و پژوهش در این سفر حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها