خدمه کشتی نظامی توقیف شده امارات در یمن، آزاد شدند

سخنگوی انصارالله یمن خبر داد که پس از انجام اقدامات قانونی لازم، خدمه کشتی «روابی» امارات که به صورت غیر قانونی وارد آبهای منطقه‌ای یمن شده بود، آزاد شدند.
کد خبر: ۵۱۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ - 25April 2022

خدمه کشتی نظامی توقیف شده امارات در یمن، آزاد شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور از آزادسازی خدمه کشتی توقیف شده امارات خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، به خاطر تلاشهای عمان و پس از انجام اقدامات قانونی لازم، خدمه کشتی «روابی» امارات که به صورت غیر قانونی وارد آبهای منطقه‌ای یمن شده بود، آزاد شدند.

وی همچنین خبر داد که یک انگلیسی حاضر در این کشتی که بازداشت شده بود و فعالیت های مشکوک انجام می‌داد، منتقل شد. عبدالسلام اما اشاره‌ای به محل انتقال وی نکرد.

این در حالی است که ائتلاف سعودی نیروهای صنعاء را به «کشتی‌ربایی» متهم و سعی کرد محموله کشتی اماراتی روابی را «غیرنظامی و پزشکی» جلوه دهد، ارتش یمن تأکید کرد که این کشتی نظامی است.

13 دی ماه گذشته بود که مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) اعلام کرد که گزارش‌هایی از حمله به یک کشتی در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در دریای سرخ یمن دریافت کرده است و به تفنگداران دریایی توصیه کرده که در محل حادثه نهایت احتیاط را پیشه کنند.

پس از این اعلام، وبگاه «دریاد گلوبال» خبر داد که کشتی مورد حمله در حدود ۲۳ مایل دریایی غرب پایانه نفتی رأس عیسی در دریای سرخ بوده است، اما هویت مالکان کشتی فوق مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه در جریان است.

منابع سعودی نیز پس از آن مدعی شدند که جنبش انصارالله یمن یک کشتی باری با پرچم امارات عربی متحده را در امتداد شهر «الحدیده»  توقیف کرده است. سعودی‌ها ادعا کردند که کشتی فوق حامل تجهیزات پزشکی برای یک بیمارستان سعودی در جزیره «سقطری» بوده است.

اما سپس سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمن، یک کشتی باری نظامی اماراتی حامل تجهیزات نظامی که در حال انجام اقداماتی خصمانه‌ای بود، توقیف کردند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها