توصیه سردار سلیمانی به خواندن یک کتاب/ چگونه معاویه با حضرت علی (ع) دشمن شد؟ + فیلم

سردار سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود به کتابی درباره حکومت چهار ساله حضرت علی (ع) اشاره داشته و توصیه به خواندن آن می‌کند.
کد خبر: ۵۱۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷ - 27April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تاریخ همان گذشته‌ای است که امروز ما آن را می‌سازد، اهمیت مرور تاریخ و وقایع تاریخی اهمیت دنیای امروز و آینده‌ای است که رقم خواهد خورد، از این رو تفسیر و بررسی وقایع آن می‌تواند راهگشای امور و بازکننده گره‌هایی باشد که جوامع هر روزه با آن رو به رو هستند. سردار حاج قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود و در بین صبحت‌هایی به این مهم اشاره کرده در خواست خواندن کتابی از امیرالمومنین را می‌کند که به در رابطه با چهار سال حکومت وی به رشته تحریر درآمده.

توصیه سردار سلیمانی به خواندن یک کتاب/ چگونه معاویه با حضرت علی (ع) دشمن شد؟

امیرالمومنین مقتدای شیعیان جهان و عدالت او منشا تفکرات و اندیشه‌های بسیاری از بزرگان تاریخ است. از این رو پرداختن به ابعاد زندگی و حکومت کوتاهش می‌تواند روشن کننده افق‌های پیش روی در زندگی اجتماعی باشد.

سردار سلیمانی در این سخنرانی می‌گوید: خواهش می‌کنم کتاب‌هایی که حول دوره چهار ساله حکومت امیرالمومنین نوشته شده است را بخوانید، امام معصوم، امام مقتدر، شجاع، توانمند، در طول تاریخ اسلام بعد از پیامبر در سابقه کسی مثلش نبود. حرف‌ها فرمایشات و بیاناتش را می‌شنویم و می‌بینیم. شما را حواله می‌دهم به کتاب پسر آقای دوانی با نام «کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلام»، قطور است، اما کتاب مهمی است، خود مرحوم دوانی هم مقدمه مهمی نوشته که تاریخ نگار و تاریخ نویس مهمی بود. من با دقت این کتاب را خواندم و کتاب‌های دیگری در این موضوع مطالعه کردم.

وی افزود: چرا می‌گویم بخوانید، چون در هر جریان مهمی آفت‌های مهمی هم به وجود می‌آید، اگر از آفت‌ها مراقبت نشود آن جریان مهم و اثرگذار به دلیل اینکه مورد توجه و طمع است دچار زوال خواهد شد. در دوره معاویه او با خلفای قبل امیرالمونین کاری نداشت چرا نداشت؟ چون جنگی و اقدامی بر علیه او نمی‌کردند و توطئه‌ای انجام نمی‌دادند. چون آن‌ها کاری با او نداشتند. مثل همین وضعی که امروز در جهان داریم، بسیاری از این کشور‌ها هستند که آمریکا و رژیم صهیونیستی کاری با آنان ندارند، اما با کشور ما سر جنگ دارند و این همان اتفاقی است که نسبت امیرالمومنین را با دیگر خلفا نشان می‌دهد، یعنی نشان دهنده فاصله بین امیرالمومنین و سیاست او و تضادش با معاویه است. امام عادل نمی‌توانست در درون حکومت اسلامی یک جریان فاسق را حاکم بر بخشی از حکومت اسلامی تحمل کند، همه تضاد از اینجا شروع شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار