مدیرکل ارشاد ایلام خبر داد؛

شرکت شاعران ۲۲ استان کشور در کنگره ملی عقیق و ارغوان

«هوشمند» گفت: بیش از ۲۲۰ اثر از شاعران آیینی سُرای اقوام مختلف ایرانی از ۲۲ استان کشور در کنگره ملی عقیق و ارغوان شرکت داشتند.
کد خبر: ۵۱۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ - 26April 2022

شرکت شاعران ۲۲ استان کشور در کنگره ملی عقیق و ارغوانبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «علی هوشمند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام‌ امروز در آیین اختتامیه سومین دوره کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان»  در شهر مرزی مهران، اظهار داشت: خدا را شاکریم در شهرستانی که میزبان زائران عتبات عالیات است، اختتامیه سومین کنگره ملی عقیق و ارغوان را برگزار می‌کنیم.

هوشمند عنوان کرد: شعر یکی از خصوصیت‌های فرهنگ ایرانی است، و زمانی که شعر از مکتب ایثار و شهادت و مکتب اربعین وام می‌گیرد، به اوج کمال و پختگی می‌رسد و صور خیال را در بال های شاعرانه خود به پرواز در می‌آورد و شعری محتشم گونه را شکل می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: کنگره عقیق و ارغوان در آغاز راه است و دوره‌های بعدی را باید هرچه با شکوه‌تر و با کیفیت تر برگزار کنیم.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

هوشمند گفت: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار