مروری برزندگی‌نامه شهید «باباعلی خدایی وکیل کندی»

«باباعلی خدایی وکیل کندی» درسال ۱۳۳۸ درروستای وکیل کندی از توابع شهر میاندوآب چشم به جهان گشود و در ۱۳ تیر ۱۳۶۲ مصادف با نوزدهم ماه رمضان در ستیز باضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۵۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ - 26April 2022

مروری برزندگی‌نامه شهید «باباعلی خدایی وکیل کندی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «باباعلی خدایی وکیل کندی» درسال ۱۳۳۸ دریک خانواده متدین و مذهبی از روستای وکیل کندی از توابع شهر میاندوآب چشم به جهان گشود. او اولین فرزند خانواده بود و پدرش به شغل کشاورزی و آجرپزی اشتغال داشت. وی باعلاقه و استعدادی قابل تحسین، تحصیلات ابتدایی را آغاز و دوره راهنمایی و متوسطه را درشهرستان میاندواب به پایان رساند.

 
با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران درسال ۱۳۵۸ درحالیکه درجه دار وظیفه ارتش بود و می‌توانست در ارتش بماند به همراه پدر خود عضو سپاه پاسداران میاندوآب شد و پس از چندی به سمت فرماندهی گردان شهید رجایی سپاه منصوب شد.
 
درسال ۱۳۶۰ در کنکور سراسری در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه تبریز پذیرفته شد، اما از ثبت نام در دانشگاه و ادامه تحصیل صرف نظرکرد و جبهه‌ها را به دانشگاه وتحصیلات عالیه ترجیح داد.
 
موقعی که وارد سپاه شد، شبانه روز اوقات خود را در پایگاه‌های مقاومت و یا جبهه‌ها می‌گذراند. در این زمان تنها چیزی که روحش را آرام می‌بخشید خواندن دعای کمیل و مناجات در شب‌های جمعه بود و قرآن را با صوت زیبا تلاوت می‌کرد و به نماز اول وقت اهمیت زیادی می‌داد.
 
او از از سن ۲۱ سالگی به مدت چهارسال در مناطق عملیاتی حضور یافت و در این مدت یک بار مجروح شد و آخرین مسئولیتش فرماندهی گردان محمد رسول الله سپاه پاسداران میاندوآب بود. پدر وی «جانعلی خدایی» در مهرماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید، اما نه تنها شهادت پدر در وی سستی و دلسردی به وجود نیاورد بلکه اشتیاق او را به شهادت و جبهه‌های دفاع مقدس دو چندان کرد.
 
اما سرانجام در ۱۳ تیر سال ۱۳۶۲ در عملیات کردستان و در روستای سنجاق بر اثر درگیری بین نیرو‌های خودی و عناصر ضد انقلاب تیری به پیشانیش اصابت می‌کند و به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.
 
پیکر این شهید والامقام در گلشن زهرای شهرستان میاندوآب به خاک سپرده شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار