معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد؛

جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی از جمله مهمترین وظایف اصحاب رسانه است

عزیزی» جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی را از جمله مهمترین وظایف اصحاب رسانه در هر جامعه دانست.
کد خبر: ۵۱۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹ - 26April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «علی‌اکبر عزیزی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد امروز در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره ابوذر استان با بیان اینکه فعالان رسانه با انتقادهای منصفانه خود در جلب اعتماد مردم به مسئولان کمک کنند اظهار داشت: رسانه‌ها با تنویر افکار عمومی می‌توانند در بازآفرینی نگاه اعتماد مردم به مسئولان موثر باشند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها با بررسی نیازها و مشکلات در عمل چشم بینای مدیران برای رفع مسائل باشند و شهروندان را نسبت به خدمت صادقانه نظام دلگرم کنند.

این مسئول به اهمیت جهاد تبیین توسط رسانه‌های گروهی بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: پرهیز از شایعه‌پراکنی و شفاف‌سازی در امور از سوی رسانه‌ها خود نوعی جهاد تبیین است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید تقویت شود.

عزیزی جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی را از جمله مهمترین وظایف اصحاب رسانه در هر جامعه دانست.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، افزود: رسانه‌ها در انقلاب اسلامی ایران عملکردی شاخصی در بیان دستاوردها و ترویج اهداف اسلامی و انسانی انقلاب داشتند.

رسانه نباید مردم را نسبت به مسئولان بدبین کند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خصوص وظایف رسانه‌ها گفت: رسانه نباید مردم را نسبت به مسئولان بدبین و شایعه پراکنی کند.

عزیزی نقش رسانه‌ها در افزایش امید و بازگشت اعتماد مردم به مسئولان اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد:‌ متأسفانه طی چند سال گذشته به واسطه برخی سوء مدیریت‌ها اعتماد مردم از مسئولان خدشه دار شده که باید با نقش آفرینی رسانه‌ها اصلاح شود.

وی بیان حرف‌های آشکار را از دیگر مأموریت‌های اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: جهاد تبیین و شفاف‌سازی از دیگر مأموریت‌های اعلام شده برای رسانه ها از سوی مقام معظم رهبری است.

معاون استاندار یزد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، تأکید کرد:‌ باید یادمان باشد که شفاف‌سازی و بیان حقایق مهمترین ویژگی ابوذر است که باید ملاک عمل اصحاب رسانه قرار گیرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند، رعایت انصاف و عدالت در نقد حتی برای دشمنان لازم است و نباید در نقد یک فرد یا دستگاهی بی‌انصافی شود.

این مسئول با اشاره به رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت جهاد تبیین و ویژگی رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها اثرگذاری در تغییر و تحولات جامعه و وظیفه جریان سازی در اتفاقات جامعه را دارند و می‌توانند این مسیر را کانالیزه کنند.

وی افزود: البته رسانه‌های کشورمان از ابتدای انقلاب تاکنون در نشر ارزش‌ها انقلاب به خوبی نقش آفرینی کرده‌اند ولی از این مجموعه‌ی پربار، بیش از این توقع می رود.

عزیزی پرهیز از شایعه‌پراکنی و شفاف‌سازی در امور از سوی رسانه‌ها را نوعی جهاد تبیین خواند که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به ترویج اخلاق غیرمنصفانه در جامعه هشدار داده و تاکید دارند که انتقاد باید در چارچوب اصول انقلاب اسلامی باشد، گفت: رهبری از رسانه‌ها به عنوان پیش‌قراولان حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی یاد می‌کنند.

معاون استاندار در پایان متذکر شد: رسانه‌ها باید با رصد مشکلات جامعه چشم بینای مسئولان برای رفع این مسائل باشند و مردم را نسبت به خدمت صادقانه مسئولان نظام دلگرم کند. رسانه‌ها باید نقاط کور و مشکلات استان را شناسایی کرده و مسئولان را برای ساماندهی بیش از پیش در جریان بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها