نویسنده کتاب «هیرو» در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

کتاب‌های شهدا باید انعکاسی از فرهنگ ایثار باشد

«یعقوب‌زاده» گفت: در کتاب‌های مربوط به شهدا، در مورد شخصیتی صحبت می‌کنیم که وجود داشته و این مهم است که شما بتوانید نوع عقاید، افکار و امال و آرزوهای او را در قالب کلمات گنجانده و منتقل کنید.
کد خبر: ۵۱۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۰ - 29April 2022

کتاب های شهدا باید عقاید، افکار این عزیزان را منتقل نمایدحجت‌الاسلام «عین‌الله یعقوب‌زاده» نویسنده کتاب دفاع مقدس «هیرو» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه، اظهار داشت: این کتاب در مورد شهیدحجت‌الاسلام «ذبیح‌الله کرمی» و همسرشان «سالاری‌فر» است که به شرح یک زندگی مشترک پانزده ساله‏‌ای پرداخته شده و همچنین گریز‌های به کودکی، نوجوانی و تا شهادت این شهید پرداخته شده استو وی از شهدای شاخص استان کرمانشاه است و مطالب این کتاب بیشتر در کرمانشاه، قم، دامغان، سوریه و عربستان اتفاق افتاده است و  این کتاب یک الگو و سبک زندگی ساده و اسلامی را معرفی می‌کند.

یعقوب‌زاده گفت: این کتاب در قالب مستند داستانی (رمان) و به صورت (واقع گرایی) تدوین شده است تمام شخصیت‌های داستان واقعی هستند تا حد امکان در فضاسازی و شرح جزئیات و احوال شخصیت‌ها از راوی اصلی کتاب خانم سالاری‌فر همسر شهید و سایر راویان استفاده شده است.

وی افزود: در نوشتن کتاب دفاع مقدس، سعی کرده‌ام مصاحبه‌ها را شخصا انجام دهم. زیرا برای من این مهم بود در مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهم، چه جزئیاتی را در مورد زندگی آن‌ها بدانم. این روند در نوشتن کتاب کمک زیادی می‌کند.

یعقوب زاده ادامه داد: در کتاب‌های مربوط به شهدا، در مورد شخصیتی صحبت می‌کنیم که وجود داشته و این مهم است که شما بتوانید نوع عقاید، افکار و امال و آرزوهای او را در قالب کلمات گنجانده و منتقل کنید.

نویسنده کتاب «هیرو» بیان کرد: از کلمات بیگانه به ویژه غربی پرهیز کرده‌ام معتقدم هر ایرانی این رسالت را در قبال زبان ملی خود باید داشته باشد که مانع ورود کلمات بیگانه به زبان فارسی شود.

یعقوب زاده گفت: در این رمان از ضرب‌المثل‌های زبان فارسی استفاده شده است. معتقد هستم پاسداری از زبان و گویش‌های محلی یک رسالت فرهنگی انسانی و ملی است.

وی در خصوص نامگذاری این کتاب گفت: هیرو نام گلی است، هیر یعنی  آتش و رو به معنای چهره می‌باشد هیرو به معنای آتش رو، زیبارو، سرخ گون است این کلمه ریشه در زبان فارسی میانه دارد امروز در زبان فارسی به علت استفاده این گل در مراسم ختم به ختمی معروف است.

کتاب «هیرو» در قالب مستند داستانی  در ۶۱۷ صفحه توسط انتشارات «مرصاد» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان کرمانشاه منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار