امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی:

امروز وحدت و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی وجود دارد

شیخ «کردی» گفت: امروز این وحدت و همدلی و اخوت بین مسلمانان شیعه و سنی در سراسر ایران اسلامی وجود دارد و به ویژه در روستاهای جزیره شمالی و جنوبی این موضوع برقرار است.
کد خبر: ۵۱۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸ - 27April 2022

امروز وحدت و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی وجود داردبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، شیخ «حمزه کردی» امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی در آئین معنوی افطاری وحدت و مقاومت جزیره شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد و این مسئله را در ذهن ما یادآوری کردند تا جهان اسلام متوجه قدس و مردم مظلوم فلسطین باشد.

وی با بیان اینکه مسلمانان نماز خود را که بعد از توحید بزرگترین عبادت است به امامت پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابتدای اسلام به سمت مسجدالاقصی به جا می‌آوردند، گفت: قدس بزرگترین آرمان مسلمانان و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند: «پاره تن اسلام و مسئله اول جهان اسلام و قبله اول مسلمان است».

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی افزود: علیرغم تبلیغاتی که در این سال‌ها شده است تا قدس را یک مسئله داخلی بین ملت فلسطین یا اختلاف بین ملت یهود و مسلمانان ساکن فلسطین جلوه دهند و به نوعی با معامله قرن بزرگترین خیانت تاریخ را انجام دادند امسال در همین ماه مبارک رمضان وقتی حمله وحشیانه سربازان رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی را به مردم مظلوم فلسطین شاهد بودیم ملت آزاده مسلمان جهان و به ویژه ملت ایران اسلامی این مسئله را به جهان یادآوری کرد که همانگونه که امام فرمود قدس مسئله اول جهان اسلام است.

وی گفت: زمانی می‌توان به عزت برسیم و دیگر احکام اسلامی را انجام دهیم و با افتخار از سرزمین‌های مقدس خود محافظت کنیم که بتوانیم مسجدالاقصی و فلسطین را آزاد کنیم و ملت ایران بارها این مسئله را به جهانیان اعلام کرده‌اند.

کردی ادامه داد: همه ملت ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، جوانان و نوجوانان و زنان و مردان در اقصی نقاط ایران اسلامی با حضور خود بارها این مسئله را اعلام کرده‌اند که مسئله فلسطین فراموش شدنی نیست.

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی خاطرنشان کرد: اگرچه برخی حکام کشورهای اسلامی درصدد خیانت در این زمینه باشند تا به طریقی چند صباحی بیشتر بر حکومت و صدارت خود بمانند و روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند هرگز باعث نخواهد شد که ملت ایران اسلامی و همه آزادگان جهان فلسطین را فراموش کنند.

شیخ کردی ادامه داد: مسجدالاقصی و فلسطین تنها مسئله عربی و فلسطینی و مربوط به یک ملت و کشور نیست بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است و هر کس که دم از آزادگی و اسلام می‌زند نمی‌تواند فراموش کند که این سرزمین قبله اول مسلمانان بوده است.

وی تصریح کرد: آرزوی مسلمانان است که بار دیگر در آن مکان مقدس نماز را به جماعت ادا خواهند کرد و این مسئله با وحدت، اتحاد و اخوت و برادری محقق خواهد شد که در کشور ما این وحدت و همدلی حکمفرما است.

کردی گفت: امروز این وحدت و همدلی و اخوت بین مسلمانان شیعه و سنی در سراسر ایران اسلامی وجود دارد و به ویژه در روستاهای جزیره شمالی و جنوبی این موضوع برقرار است و هرگاه مشکلی برای کسی پیش بیاید همه در کنار هم بدون توجه به مذهب و رنگ و نژاد در کنار هم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار