نگاهی کوتاه به زندگی طلبه شهید «علی‌اصغر لطیفی»

طلبه ‌«علی‌اصغر لطیفی» در 30 شهریور سال 1345 در شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان به دنیا آمد و در تاریخ 4 اردیبهشت 1365 در جزیره مجنون براثر اصابت ترکش خمپاره‌ به ‌شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ - 01May 2022

روایت طلبه شهید «علی اصغر لطیفی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، طلبه ‌«علی‌اصغر لطیفی» در 30 شهریور سال 1345 در شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان به دنیا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش سکینه نام داشت.

وی پس از گذراندن تحصیلات مقطع راهنمایی، با پیشنهاد پدر، راهی مدرسه علمیه «گنبد» شد. مدتی کوتاه در حوزةه علمیه «گرگان» اقامت و در سال 1362 به شهر مقدس قم هجرت کرد و در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) قم، به تحصیلات خود ادامه داد.

هلطیفی در این دوران، علاوه بر تحصیل علم، در جبهه نیز حضور می‌یافت و به عنوان نیروی رزمی تبلیغی چندین نوبت به جبهه اعزام شد.

سرانجام در تاریخ 4 اردیبهشت 1365 در جزیره مجنون براثر اصابت ترکش خمپاره‌ در سن 20 سالگی به فیض شهادت نائل آمد و به قافلة شهدا پیوست. مزار این شهید در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید گنبدکاووس است.

بخشی از وصیت نامه شهید

‌با درود بر امام عصر، منجی عالم بشریت، امام زمان ‌عجل الله تعالی فرجه و با درود بر نائب بر حق آن حضرت و سلام بر شهیدان اسلام از صدر تا کنون که ما به حق هر چه داریم از آنها داریم، از فداکاری و ایثار کردن خونشان داریم، آنهایی که برای احیاء و بقاء اسلام حقیقی جنگیدند و جان خود را که از بهترین چیزها بود در طبق اخلاص نهادند.

‌خدا‌یا! ما را از آن کسانی که در شعار «یا لیتنی کنت معکم» گفتند ولی در هنگام عمل جا خالی دادند، قرار مده.

ای آیت حق! یا صاحب الزمان! به جبهه و شهرهای مقاوم ما بنگر که چگونه این امت فداکار به ندای رهبرشان‌ که ندای اسلام است‌ لبیک می‌گویند.

ای امت حزب‌الله! اگر در آن روز عاشورا حسین (ع) با یک عده معدودی ‌علیه اشرار مبارزه می‌کرد و اگر آن خونخواران می‌خواستند اسلام را به باد فراموشی بسپارند، امروز نیز می‌بینیم قابیل، نمرود، فرعون، ابرهه، ابوجهل، ابولهب و یزید در قالب دو قطب استکباری شرق و غرب، با همکاری صهیونیزم در صدد از بین بردن اسلام هستند. پس باید همیشه در صحنه بوده و از فرمان‌های امام اطاعت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها