فرمانده تخریب لشکر۴۱ ثارالله (ع):

سقوط خرمشهر به دلیل خیانت «بنی‌صدر» بود

سردار «حاج‌باقری»گفت: سقوط خرمشهر به خاطر قدرت صدام نبود؛ بلکه به دلیل خیانت «بنی‌صدر» بود که به طور مرتب دستور عقب‌نشینی می‌داد و شهر به شهر به دست عراقی‌ها می‌افتاد.
کد خبر: ۵۱۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 28April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، سردار «مرتضی حاج‌باقری» پیشکسوت لشکر ۴۱ ثارالله (ع) در یازدهمین گردهمایی رزمندگان تخریب و اطلاعات عملیات این لشکر در دوران دفاع که در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی غائله آبان سال ۱۳۹۸ در ایران رخ داد، دشمن باور کرده بود که مردم از نظام خسته شده‌اند؛ از همین رو «ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا دستور شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را صادر کرد.

وی ادامه داد: تصور دشمن از آن فضای ایجاد در ایران اشتباه بود و ترامپ آن اشتباه کرد و از آن روز تاکنون قاتل روی خوش به خود ندیده است؛ طوری که از محافظانش هم می‌ترسد و به‌طور حتم انتقام از ترامپ همان بی‌نماز‌ها می‌گیرند.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: صدام که جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد، دیدید چگونه به ذلت از این دنیا رفت؟ این حقانیت این نظام و شهداست.

سردار حاج‌باقری تصریح کرد: سقوط خرمشهر به خاطر قدرت صدام نبود؛ بلکه به دلیل خیانت «بنی‌صدر» بود که به طور مرتب دستور عقب‌نشینی می‌داد و شهر به شهر به دست عراقی‌ها می‌افتاد.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه یادآور شد: صدام با وجود اینکه خرمشهر را به یک دژ محکم برای خود تبدیل کرده بود، استاندار و فرماندار معرفی کرده و نام آن را استان معمره گذاشته بود؛ اما به لطف خدا، هدایت رهبری و همت و جان‌فشانی جوانان، این شهر را به همراه ۱۸ هزار اسیر پس گرفتیم.

این آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در لشکر ۴۱ ثارالله، واحد تخریب و اطلاعات و عملیات یک واحد واکنش سریع بود؛ در هر جا که نیاز بود، از غواصی گرفته تا سکانداری، از این نیرو استفاده می‌شد؛ چراکه مرگ برای شما رزمندگان حل شده بود.

وی تأکید کرد: حاج قاسم به خاطر رزم و نظامی‌گری حاج قاسم نشد؛ بلکه این موضوع به دلیل ارتباط با خدا و نماز شب خواندن و معنویت بود.

سردار حاج‌باقری خاطرنشان کرد: زمانی که در جنگ سوریه شرایط سخت شده بود، موضوع سفر سردار سلیمانی به مسکو و دیدار وی با «پوتین» پیش آمد. در آن دیدار حاج قاسم در کاخ «کرملین» هنگام نماز، نماز خواند و آن نشست منجر به کمک‌های فراوان برای ختم جنگ سوریه شد.

انتهای پیام/ ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار