پیشکسوت دفاع مقدس:

هدف رژیم صهیونیستی تصرف بخش اعظمی از سرزمین‌های اسلامی است

«پیکار» گفت: اگر به پرچم رژیم صهیونیستی توجه کنیم، ستاره میانی آن با عنوان «ستاره داوود» شناخته می‌شود و ۲ بخش آبی رنگ بالا و پایین پرچم نشانگر ۲ رود «نیل» در مصر و «فرات» در عراق است؛ این یعنی هدف رژیم صهیونیستی تصرف بخش اعظمی از سرزمین‌های مسلمان‌نشین است.
کد خبر: ۵۱۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ - 29April 2022

هدف رژیم صهیونیستی تصرف بخش اعظمی از سرزمین‌های اسلامی است«عباس پیکار» فعال اجتماعی و فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، با بیان این‌که یکی از ابتکارات بی‌نظیر و ماندگار حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس است، اظهار داشت: این نامگذاری بی‌نظیر و ابتکار مهم برای زنده نگه‌داشتن مظلومیت مردمی است که با توطئه‌های قدرت‌های جهانی از خانه و کاشانه خود آواره شده و عده‌ای از نقاط متعدد برای تحقق اهدافی خاص و استعمارگرایانه جایگزین آن‌ها شدند که این اقدام غیرانسانی با حمایت افرادی صورت گرفت که در سر آن‌ها افکار تجاوزکارانه وجود دارد.

وی با تأکید بر این‌که اشغال سرزمین فلسطین و به‌طور مشخص مسجدالأقصی که اولین قبله مسلمانان است، توسط یک گروه سیاسی به نام صهیونیست صورت گرفت، گفت: این گروه در غالب یهود نامگذاری شده، درحالی که فرقه‌ای با افکار نژادپرستانه است که به بردگی کشیدن دیگران را یکی از اهداف خود می‌داند.

«پیکار» تصریح کرد: اگر به پرچم رژیم صهیونیستی توجه کنیم، ستاره میانی آن با عنوان «ستاره داوود» شناخته می‌شود و ۲ بخش آبی رنگ بالا و پایین پرچم نشانگر ۲ رود نیل در مصر و فرات در عراق است؛ این یعنی هدف رژیم صهیونیستی تصرف بخش اعظمی از سرزمین‌های مسلمان‌نشین است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) از سال ۱۳۴۲ که مبارزات خود را آغاز کردند، در مناسبت‌های گوناگون به مسئله فلسطین و حمایت از مظلومان آن پرداختند که در حقیقت هدف از این اقدامات، جلب توجه مردم به افکار تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین بود، تا این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای دائمی شدن مقاومت در برابر این رژیم، حصول نتیجه و فراهم شدن زمینه جهت بیان شدن انزجار جهانیان از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد و ایشان از آزادی‌خواهان عالم خواستند تا در این روز به حمایت از مظلومان فلسطینی بپردازند.

این پیشکسوت دفاع مقدس عنوان کرد: یکی از راهکار‌هایی که توسط ایران برای حل بحران فلسطین و تعیین تکلیف ساکنان آن مطرح شده، این است که باید با نظارت مجامع بین‌المللی انتخاباتی آزاد با حضور تمامی ساکنان و آوارگان فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان برگزار شود و هر نوع حکومت و نظامی در این انتخابات موفق به کسب اکثریت آرا شد، توسط تمامی جهان پذیرفته شود؛ اما افرادی که از سایر کشور‌ها به سرزمین‌های اشغالی منتقل شدند، حق دخالت و شرکت در این انتخابات را ندارند؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران به دنبال احقاق حق ساکنان و آوارگان فلسطین است.

«پیکار» با تأکید بر این‌که در دنیای امروز میان واقعیات در جریان با موضوعاتی که در رسانه‌های جهانی بیان می‌شود، تفاوت معناداری وجود دارد، گفت: عمده خبرگزاری‌های مطرح در دنیا توسط رژیم صهیونیستی مدیریت می‌شوند و به همین دلیل، اهداف این رژیم در خبرسازی‌های جهانی مدنظر قرار گرفته و موضوع جنگ فلسطین در حاشیه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد رفتار دوگانه کشور‌های جهانی در قبال جنگ اوکراین و جنگ‌های فلسطین، یمن و... هستیم که این موضوع قابل قبول نیست؛ البته یکی از اهداف اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان است و به همین دلیل با جنگ، غارت و کشتار در هر نقطه از جهان، به هرنوعی مخالف است؛ اما رفتار‌های نژادپرستانه در جهان توسط جمهوری اسلامی ایران مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

این فعال اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: کشور انگلیس در تصرف سرزمین‌های اشغالی فلسطین نقش اساسی داشت؛ چراکه ساکنان این سرزمین‌ها توسط انگلیس انتقال و اسکان یافتند. همچنین با یک برنامه از پیش تعیین‌شده در سال ۱۹۴۸ میلادی در سازمان ملل، اسم کشور «فلسطین» که پس تجزیه امپراطوری عثمانی برای مدت ۲۸ سال به عنوان یک کشور مستقل تعریف شده بود، حذف و اسم جعلی «اسرائیل» برای آن تعریف شد که هدف از این کار نیز تأمین اهداف و منافع انگلستان و سایر کشور‌های غربی بود؛ به دلیل همین منافع نیز شاهد هستیم امروز از جنگ فلسطین با عنوان‌هایی مانند جنگ اعراب و اسرائیل، جنگ خانگی، قومی و قبیله‌ای و... یاد می‌شود؛ اما به دلیل اینکه جنگ اوکراین مقابله شرق و غرب محسوب می‌شود و پیوستن اوکراین به غرب هدف کشور‌های اروپایی و آمریکاست، شاهد اخبار و فضاسازی گسترده در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها