رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

معادلات به نفع ملت فلسطین تغییر کرده است

حجت‌الاسلام ««محمدحسنی» با اشاره به حضور مقتدرانه و سرنوشت‌ساز جبهه مقاومت در فلسطین گفت: امروز معادلات به نفع ملت فلسطین تغییر کرده است.
کد خبر: ۵۱۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ - 29April 2022

معادلات به نفع ملت فلسطین تغییر کرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام ««عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج، با گرامیداشت روز جهانی قدس، اظهار داشت: موضوع فلسطین و روز جهانی قدس از زوایای مختلفی قابل بررسی است که در این زمینه به چرایی دفاع از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین، و همچنین بررسی چگونگی رهایی قدس می‌پردازیم.

وی ادامه داد: اساساً راهبرد جمهوری اسلامی ایران از همان روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت صادقانه، مؤمنانه و شجاعانه از ملت فلسطین بوده است و خواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه ملت ایران پشت ملت فلسطین را خالی نمی‌کند، افزود: به سه دلیل باید پشت ملت فلسطین باشیم؛ دلیل انسانی، دلیل اسلامی و دلیل راهبردی.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: از انسانیت به دور است که انسان‌ها شاهد ظلم و ستم ظالم باشند، اما در مقابل او قیام نکنند. ما حتی اگر مسلمان هم نبودیم به حکم انسانیت باید از ملت فلسطین دفاع می‌کردیم؛ کما اینکه ما هم انسانیم و هم مسلمانیم؛ بنابراین ما به حکم انسانیت از ملت مظلوم فلسطین دفاع کرده‌ایم و تا آخر هم دفاع خواهیم کرد.

وی درباره دلیل اسلامیِ حمایت از مظلومان عنوان کرد: آیات و روایات فراوانی در این زمینه وجود دارد که مطابق این آیات و روایات، مهم‌ترین شاخصه مسلمان واقعی، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: حضرت محمد (ص) فرمودند که اگر کسی صدای مظلومیت فردی را بشنود، ولی به داد او نرسد و فریادرسی نکند، مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: اگر ما از ملت مظلوم فلسطین دفاع نکنیم، اساساً مسلمانی ما زیر سوال خواهد رفت. امت اسلامی و ملت مسلمان ایران هرگز نمی‌توانند نسبت به مظلوم سکوت کنند و تماشاگر ظلمِ ظالم علیه مظلوم باشند.

وی خاطرنشان کرد: ملت مسلمان فلسطین ۷۴ سال است که از سرزمین‌های آبا و اجدادی خودشان توسط صهیونیست‌های غاصب آواره شده‌اند و در تمام این سال‌ها مورد ظلم و ستم اشغالگران صهیونیست بوده‌اند؛ ملتی که ۱۳ میلیون جمعیت دارد، پنج میلیون نفر از آنان در شرایط بسیار سختی در غزه و کرانه باختری به سر می‌برند و هشت میلیون نفر از آن‌ها در سایر کشور‌ها آواره هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، تنها تهدیدی برای ملت فلسطین نیست، زیرا صهیونیست‌ها راهبرد «نیل تا فرات» را در دستور کار خود قرار دادند و اگر ما جلوی زیاده‌خواهی‌های آن‌ها را نگیریم، سایر کشور‌های اسلامی را هم مانند فلسطین به اشغال خود درخواهند آورد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: امروز اسرائیلی‌ها در اربیل عراق، جمهوری آذربایجان، بحرین، امارات و بعضی نقاط دیگر مستقر شده‌اند و به جاسوسی و عملیات‌های خرابکارانه می‌پردازند که خرابکاری آن‌ها در بخشی از مراکز هسته‌ای کشورمان را دیده‌ایم.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها دست به ترور دانشمندان هسته‌ای ما می‌زنند، زیرا کشورگشایی و زیاده‌خواهی آن‌ها حد و سقفی ندارد. آن‌ها نقشه‌ای به نام اسرائیل بزرگ را منتشر کردند که خراسان ما در آن نقشه قرار دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بعضی افراد که ساده‌لوح هستند، عنوان می‌کنند که موضوع فلسطین به ما ربطی ندارد، این در حالی است که موضوع فقط به فلسطین محدود نیست؛ زیرا اسرائیلی‌ها از داعش حمایت کردند تا بتوانند پای آن را به کشور ما باز کنند و امنیت و استقلال ما را به خطر بیاندازند، اما به برکت خون پاک شهیدان و فرماندهی آسمانی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمنان ما این آرزو را به گور بردند؛ لذا ما باید در برابر زیاده‌خواهی‌های اسرائیل بایستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه با اشاره به دو راهبرد «سازش» و «مقاومت» یادآور شد: در ۷۴ سال گذشته، بار‌ها رژیم‌های عربی منطقه به جز معدودی از آن‌ها فکر می‌کردند که اگر با صهیونیست‌ها مذاکره کنند، می‌توانند به یک تفاهم عادلانه برسند.

وی به موضوع فروش زمین برخی ساکنان فلسطین به صهیونیست‌ها اشاره و عنوان کرد: تعدادی از یهودیان دو تابعیتی ساکن فلسطین، زمین‌های خودشان را که شامل دو و نیم درصد از کل مساحت سرزمین فلسطین بود، به یهودیان مهاجر فروختند؛ اما اکنون فقط حدود ۱۰ درصد از سرزمین فلسطین آن هم بدون حاکمیت در اختیار فلسطینی‌هاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: رژیم صهیونیستی اکنون ۸۷ درصد از کل مساحت فلسطین را در اختیار دارد که این نتیجه سازشکاری است. حاکمیت صهیونیست‌ها در این سرزمین موجب آوارگی هشت میلیون فلسطینی شده و اسرائیلی‌ها در طول این سال‌ها دست به ترور، کشتار و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین زده‌اند که فاجعه دیریاسین ازجملۀ آن‌هاست. در این ماه رمضان هم دیدیم که فلسطینیان چگونه مورد ظلم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی راهبرد مقاومت را راهبردی موفق و نتیجه‌بخش در مقابل صهیونیست‌ها دانست و گفت: زمانی این‌گونه تبلیغ می‌شد که اسرائیلی‌ها شکست‌ناپذیرند؛ اما در این چند سال هرگاه جنگی بین اسرائیل و محور مقاومت رخ داده است، این اسرائیلی‌ها بودند که شکست خورده‌اند و این محور مقاومت بوده که پیروز شده است.

وی به جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۵۱ روزه، ۲ روزه و همچنین عملیات «شمشیر قدس» اشاره و عنوان کرد: در جنگ اخیر ملاحظه کردیم که اسرائیلی‌ها التماس می‌کردند تا بین آن‌ها و غزه آتش‌بس برقرار شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: امروز معادلات به نفع ملت فلسطین تغییر کرده است و آن رژیمی که به دنبال راهبرد نیل تا فرات بود، امروز با بلوک‌های سیمانی دورِ خود را محصور کرده است تا مانع از نفوذ رزمندگان مقاومت از غزه، سوریه، بلندی‌های جولان و لبنان شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی به وعده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شش سال قبل مبنی بر نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۹ سال از آن زمان باقی مانده است، اما خود صهیونیست‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بسیار زودتر از این زمان، اسرائیل فرو خواهد پاشید. به امید آن روزی که ما مراسم روز قدس را در حالی برگزار کنیم که دیگر در سرزمین فلسطین، رژیم جعلی صهیونیستی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار