عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

بسیاری از تنش‌های جهان اسلام محصول رژیم صهیونیستی است

«حیدری» گفت: بسیاری از تنش‌ها و درگیری‌های که در جهان اسلام شکل گرفته و پدیده‌های ناامنی که نقاط اسلام شکل گرفته همه محصول رژیمی است که پایه و اساس آن تفرقه و تنش و ترور است.
کد خبر: ۵۱۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴ - 29April 2022

رژیم صهیونیستی به عنوان یک ابزار انگلیسی در آینده نقش آفرینی خواهد کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز (جمعه) در تجمع راهپیمایی‌کنندگان روز جهانی قدس در شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه حکومت است و نه دولت و نه ملت، یهودیت بلکه یک پدیده‌ای بود که در دل جنگ‌های اول و دوم شکل گرفت.

وی افزود: انگلیس که ۵۰ سال قبل از شکل‌گیری جنگ‌های اول و دوم جهانی به دنبال تفرقه و تنش در دنیا با تاکید بر اسلام بود، به این نتیجه رسید که رژیم صهیونیستی شرایط آن را دارد به عنوان یک ابزار انگلیسی در آینده نقش‌آفرینی کند.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در خانه ملت ادامه داد: رژیم صهیونیستی در قلب اسلام شکل گرفت؛ زیرا که نقطه تلاقی آفریقا، اسیا و اروپا کشور فلسطین است و آمدند قلب دنیای اسلام را هدف گرفتند؛ لذا رژیم صهیونیستی را با توطئه تشکیل دادند، ابتدا از مهاجرین یهودی دعوت کردند در سراسر دنیا جمع شدند که بتوانند کشوری در آفریقا بنام اوگاندا تشکیل دهند.

حیدری ادامه داد: انگلیسی‌ها قبول نکردند و قبل اینکه صهیونیستی‌ها نگران تشکیل یک دولت یا حکومت یا رژیم سازمان یافته باشند، انگلیس نگران تشکیل رژیم صیهونیستی و اسم جعلی دولت اسرائیل بود.

وی بیان داشت: این رژیم در کشور مقدس فلسطین حضور پیدا کردند و بعد از آن، همان افراد یهودی را مسلح کردند و بعد تنش داخلی ایجاد کردند و اعلام حضور کرده و به دیگر مناطق فلسطین‌نشین تجاوز کردند و پس از آن دولت خودمختار و جعلی اسراییل را تشکیل دادند و بعد به کشور اردن سوریه و مصر حمله و اشغال کردند که از آن زمان تا به امروز با حمایت آمریکا و انگلیس دنبال مشروعیت‌سازی یک رژیم بی‌مایه و اساس هستند.

حیدری گفت: بسیاری از تنش‌ها و درگیری‌های که در جهان اسلام شکل گرفته و پدیده‌های ناامنی که نقاط اسلام شکل گرفته همه محصول رژیمی است که پایه و اساس آن تفرقه و تنش و ترور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به حمایت جمهوری اسلامی در این راستا اشاره کرد و گفت: ملت مظلوم فلسطین به نمایندگی از دنیای اسلام در مقابل یک پدیده‌ای قرار گرفتند و این پدیده برای این دنیا و جهان اسلام خطرناک است؛ بنابراین ضرورت دارد که به مردم فلسطین به صورت مادی و معنوی کمک کنیم؛ زیرا که پایه این تفکر، قرآن و دین و آیین مسلمانی است و آن چه امام راحل بیان کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند، بر اساس اعتقادات اصیل اسلام و مورد تاکید تشییع و اهل سنت و آزاداندیشان در سراسر دنیا است.

حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس دفاع از حقانیت است

«نورالدین فرزادی پور» فرماندار سرپل ذهاب نیز در این راهپیمایی اظهار داشت: امروز زیباترین جلوه نمایش قدرت باشکوه را مردم ولایتمدار در این راهپیمایی با عظمت به نمایش گذاشتند در حقیقت این حضور با شکوه، بیعت مجدد با ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فرزادی‌پور افزود: اگر گذری به تاریخ ادیان الهی داشته باشیم، هم‌ مسیحیت، هم یهودیت و هم اسلام یک پیام‌ مشترک دارند و آن رحمت و عدالت و ارزش‌گذاری به شأن و منزلت انسان است.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم ملت بزرگ ایران اسلامی، امت جهان اسلام، در روز قدس در این اجتماع بزرگ شرکت کردند، در راستای دفاع از این حقانیت است.

فرماندار سرپل‌ذهاب بیان کرد: گرچه اسلام و ادیان الهی طالب انس و الفت و وحدت و عدالت هستد، اما همواره استکبار جهانی در طول تاریخ این وضعیت برنتابیده و در این وضعیت تلاش کرده در جهت خوی استکباری خودش و استثمار ملت‌ها در هر مقطعی به شکلی استفاده کند.

فرزادی‌پور گفت: قدس به عنوان نماد وحدت مسلمانان بهانه‌ای است که این همراهی و همگامی خود را در راستای دفاع از عدالت، حقوق تضعیف شده مسلمانان به کار ببریم؛ ولی استکبار جهانی هیچ‌گاه چشمش را از ذخایر خاورمیانه و دست از طمع‌ورزی به جهان اسلام بر نمی‌دارد.

وی اضافه کرد: روز قدس نماد وحدت جهان اسلام و در حقیقت دفاع از حقوق ملت‌هاست که هم در قانون اساسی و راهبرد محور مقاومت یک واقعیت است. در این راستا سکوت و صلح و سازش ما در اصل به زیان جهان اسلام است و همین باعث شده روزی به نام روز قدس نامگذاری کند تا ملت در صحنه حاضر شوند و حول محور بیدار باشند و همواره حقوق خود را بشناسند و اجازه ندهند تا استکبار جهانی حق ملت‌های مسلمان را ضایع کند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور حضور آحاد مردم، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف سیاسی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از میدان امام خمینی (ره) با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل به طرف حرم احمدابن اسحاق (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار