مراسم جهانی روز قدس؛ تاکید نمازگزاران در هرات بر لزوم دفاع از فلسطین

نمازگزارن امروز در مراسم نماز جمعه در مسجد جامع بزرگ صادقیه هرات بر لزوم اتحاد مسلمانان در مقابل اسرائیل و آمریکا تاکید کردند.
کد خبر: ۵۱۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ - 29April 2022
مراسم جهانی روز قدس؛ تاکید نمازگزاران در هرات بر لزوم دفاع از فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با روز جهانی قدس، نمازگزاران در مراسم نماز جمعه در هرات بر زوم اتحاد مسلمانان در مقابل اسرائیل و آمریکا تاکید کردند.
 
نمازگزاران با سر دادن شعار‌های بر ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان آزادی فلسطین و پایان اشغال این کشور شدند.
 
محمد آقا روحانی امام جمعه مسجد جامع صادقیه در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: قدس قبله اول مسلمانان جهان بوده و همه عالم در هر جایی که هستند باید نفرت و انزجار خود را از حضور اسرائیل در فلسطین و غصب این سرزمین اعلام کنند.
 
وی با بیان اینکه نباید موضوع فلسطین مورد فراموشی واقع شود، ادامه داد: متاسفانه رژیم صهیونیستی از اختلافاتی که میان مسلمانان ایجاد کرده است سو استفاده می‌کند و در ماه رمضان به مسجد القصی حمله کرده شمار زیادی از زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون می‌کشد.
 
روحانی خاطرنشان کرد: مردم بیگناه فلسطین به دور خشونت این حق را دارند تا در مسجدالقصی به عبادت بپردازند و دنیای امروز نباید در برابر این ظلم و ستم خاموش باشد.
 
امام جمعه مسجد صادقیه تاکید کرد: تنها راه رسیدن به هدف مقدس، اتحاد و انسجام سراسری مسلمانان بوده و باید امت واحده را ایجاد کرد با این کار دیگر مستکبرین، بخصوص رژیم اشغال­گر اسرائیل و آمریکا جرات نخواهند کرد تا به حریم مسلمانان تجاوز کنند.
 
امام جمعه مسجد صادقیه هرات در پایان از مسؤولان ارشد حکومتی خواست تا امنیت سراسر افغانستان بخصوص مساجد و اماکن مذهبی را تامین کنند تا شهروندان در فضای امن به عبادت و کار خود بپردازند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار