امام‌جمعه مهریز:

مردم امروز شکوه و عظمت آفریدید

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» از حضور پررنگ مردم در روز قدس قدردانی کرد و گفت: شما مردم عزیز امروز شکوه و عظمت را آفریدید، از خانواده شهدا، مسئولان، اصناف، کسبه، کشاورزان، دانش اموزان و دانشجویان و زنان و مردان غیور شهرستان ولایت مدار شهیدپرور مهریز که امروز آمدید تشکر می‌کنم.
کد خبر: ۵۱۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ - 29April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه شهرستان مهریز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهریز ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، در خصوص مراقبت از گفتار و زبان و تقوای گفتاری اظهارداشت: از آنجایی که دو فرشته در قیامت بر اعمال انسان گواهی می‌دهند، لذا سعی کنیم نمره قبولی و رضایت خدا و ائمه اطهار را کسب کنیم.
 
وی افزود: باید سعی کنیم از تهمت و دروغگویی و غیبت کردن بپرهیزم و زبانمان به خیر و صلاح، صلح و صفای مسلمین بازشود و تقوای الهی، در گفتار و نوشتار به ویژه در فضای مجازی داشته باشیم.
 
خطیب جمعه مهریز افزود: خداوند می‌فرماید«بیشترین عذاب در قیامت به واسطه زبان انسان‌ها است، گناه این زبان بسیار بزرگ است لذا انسان باید بسیار مواظب باشد».
 
محی الدینی در بخش دوم سخنانش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به دهه مغفرت اشاره کرد و تصریح کرد: اهل تقوا و واجبات و ترک محرمات باشیم، امیدوارم در روز‌های باقی مانده رضایت و مغفرت الهی را جلب کنیم.
 
محی الدینی ادامه داد: هرکاری در دنیا انجام می‌دهیم سعی کنیم رضای خدا در آن کار باشد. حرکات و کردار و گفتار مان مورد رضایت خداوند متعال و اولیای الهی امام زمان عج باشد. حضرت رسول در مورد اهمیت و خاصیت تقوا گفت: کسی که اهل تقوا باشد در زندگیش قوی و نیرومند است، کسی که اهل تقوا باشد در سرزمین دشمن هم که قراربگیرد در امان است.
 
وی بااشاره به روز جهانی قدس گفت: این روز یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) عزیز که این روز را، روز قدس را نام گذاری کرد. روز قدس پاره تن اسلام است، کسی نمی‌تواند بگوید قدس به ما ربطی ندارد و از این مسئولیت مهم شانه خالی کند.
 
خطیب جمعه مهریز ادامه داد: روز قدس به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگوار که فرمودند: نشانه دلبستگی انقلاب و دلبستگی ملت ما به ماجرای قدس شریف است.
 
وی با بیان اینکه روز قدس فقط روز فلسطین نیست افزود: روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه دشمنان است. روز سردادن فریاد مرگ بر آمریکاست روز قدس روز نابودی غده سرطانی است که به جان ملت‌ها و ملت مظلوم فلسطین افتاده است.
 
امام جمعه مهریز اذعان داشت: روز قدس برای مسمانان جهان این پیام را دارد، مسلمانان باید شعارشان شعار حسین ابن علی باشد. امروز جامعه فلسطین سیزده میلیون جمعیت دارد که از ساده‌ترین حقوق انسانی از جمله حق تعیین سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند. این حق مسلم آنهاست. جامعه اسلامی در برابر این شرایط غیرانسانی تمام قد بایستد. ماهرساله می‌آییم تا نابودی اسراییل غاصب، و پیرو منویات مقام معظم رهبری اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود.
 
وی از حضور پررنگ مردم در روز قدس قدردانی کرد و افزود: شما مردم عزیز امروز شکوه و عظمت را آفریدید، از خانواده شهدا، مسئولان، اصناف، کسبه، کشاورزان، دانش اموزان و دانشجویان و زنان و مردان غیور شهرستان ولایت مدار شهیدپرور مهریز که امروز آمدید تشکر می‌کنم. آمدید تا بگویید پرچم جهاد را تابرای حمایت از فلسطین را بالا برده ایم و ثابت کردیم و می‌کنیم که در این راه ثابت قدم هستیم. در صورت وحدت و یکپارچگی صفوف مسلمان این پیروزی محقق خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها