مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان:

دانشگاه باید مروج فرهنگ دفاع مقدس در بین دانشجویان باشد

«سلامی» گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و همچنین ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین دانشجویان است.
کد خبر: ۵۱۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ - 30April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با  رئیس دانشگاه جامع پیام نور سمنان با بیان این که دانشگاه به‌عنوان مرکز علم و فرهنگ مسئول ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین دانشجویان است.

سلامی گفت: همه ما وظیفه داریم که به بهترین شکل ممکن دستاوردها و نتایج خوب هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به‌خصوص دانشجویان منتقل کنیم که دانشگاهیان به‌ویژه اعضای هیأت علمی و استادان رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد:  امروز جنگ تمام نشده است و ما در جبهه دیگری مشغول جهاد هستیم. امروز محیط دانشگاه ما عرصه دفاع از آرمانهایی است که همه ما باید به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب برای توسعه درس معارف دفاع مقدس در تمامی دانشگاه‌های استان سمنان، افزود: چگونگی ایجاد جذابیت و انگیزه در دانشجویان در انتخاب این درس یکی دیگر از مسائل مرتبط با این حوزه است.

وی با اشاره به تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

سلامی گفت: انتظار داریم از ترم آینده  با توجه به  حضوری شدن  کلاس ها  شاهد افزایش حداکثری دانشجویان در تمام مراکز دانشگاه پیام نور باشیم  و برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، یادمان شهدای گمنام، گلزار شهدا، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور تاثیرگذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دو چندان کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار