رئیس بنیاد شهید در برنامه «قرار بهشت» مطرح کرد؛

امضای ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت فیلم درباره زندگی شهدا

قاضی‌زاده هاشمی گفت: تاکنون تفاهم‌نامه ساخت ۱۲ فیلم در استان‌های مختلف درباره شخصیت‌ها و قهرمانانی از اقوام و مذاهب مختلف به امضا رسیده است.
کد خبر: ۵۱۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ - 30April 2022

امضای ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت فیلم درباره زندگی شهدای قهرمانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در برنامه «قرار بهشت» در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، برخی برنامه‌های فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشریح کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه که با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، با تقدیر از برنامه «قرار بهشت»، اظهار داشت: اجرای برنامه ویژه سحر از ابتدای ماه مبارک رمضان در کنار مزار مطهر شهدا که از مکان‌های مقدس است موجب رضایت مردم شهیدپرور و خشنودی خانواده معظم شهدا و ایثارگران شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: شهدا ظرفیت‌آفرین هستند و اگر سراغ ویژگی‌های بزرگ شهدا برویم از منابع غنی بی‌نیاز می‌شویم. در میان ۲۲۸ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شخصیت‌های بزرگ، ویژه، تاریخی و بی‌نظیر را مشاهده می‌کنیم که هر کدام آن‌ها می‌تواند برای تاریخ یک ملت کافی باشد که به او افتخار کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ملت ایران قهرمانان زیادی دارد که در عصر آن‌ها زندگی کرده این که حجت‌های خداوند بوده‌اند و، چون این عزیزان به فرموده خداوند زنده هستند می‌توانند در زندگی از ما دستگیری کنند و گره‌گشا باشند.

وی با اشاره به کتاب «شهیدان زنده» شامل چهل حکایت از حضور شهدا در دنیا پس از شهادت، گفت: در این داستان‌های واقعی پرده‌ها کنار می‌رود و مردم می‌توانند دستگیری‌های شهدای عزیز در زندگی مادی را ببینند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تبدیل گلزار‌های مطهر شهدا به میعادگاه فرهنگی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در سراسر کشور وجود دارد و قهرمانان بزرگی در خود جای داده‌اند. این شهدا امامزادگان عشق هستند که دین و عقیده خود را به اثبات رسانده و در این مسیر فداکاری کرده‌اند و مقدس هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای ساخت ۳۰ فیلم و سریال در هر استان درباره شخصیت‌ها و شهدای قهرمان برنامه‌ریزی شده است، گفت: تاکنون تفاهم‌نامه ساخت ۱۲ فیلم در استان‌های مختلف درباره شخصیت‌ها و قهرمانانی از اقوام و مذاهب مختلف به امضا رسیده است.

وی افزود: برای ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا نیز برنامه‌ریزی شده و خاطرات این عزیزان و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۲ ثبت و ضبط شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های ویژه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سلسله برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف مانند شعر، داستان و... طراحی شده و با کمک گروه‌های مردمی به‌خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران به صورت استانی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار