نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

هدف اصلی ما در شورای شهر تحول‌گرایی مبتنی بر آموزه‌های دینی است

سروری با گرامی‌داشت روز شورا گفت: هدف اصلی ما در شورای شهر تحول‌گرایی مبتنی بر آموزه‌های دینی است.
کد خبر: ۵۱۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 30April 2022

هدف اصلی ما در شورای شهر تحول‌گرایی مبتنی بر آموزه‌های دینی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پرویز سروری» نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز شورا‌ها برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با فرمان تاسیس شورا‌ها نشان دادند امام توجه ویژه‌ای به مردم سالاری دینی داشتند.

وی با اشاره به حضور مردم در روز قدس گفت: روز گذشته مردم حماسه بزرگی رقم زدند و باید روز قدس ۱۴۰۱ را جزء یکی از بانشاط‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس بدانیم.

سروری افزود: روز قدس یک دغدغه برای رژیم صهیونیستی شده است و ملت فلسطین با تمام محدودیت‌ها با حضور معنادار در شهر‌های اشغالگر پیام خود را به رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

نائب رئیس شورای شهر تهران با گرامی‌داشت یاد و خاطره نادر طالب زاده اظهار کرد: ایشان یک سرمایه برای جبهه فرهنگی بود و با آثاری که تولید کرد رژیم صهیونیستی را آزار داد.

رئیس شورای عالی استانها ادامه داد: حرف اصلی ما در شورای شهر تهران تحول‌گرایی مبتنی بر آموزه‌های دینی است و مطالبه جدی ما از شهرداری این است که باید با نگاهی تحولگرا، هوشمندانه، نوآورانه و مبتکرانه اداره شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقدهای صورت گرفته به شورای شهر گفت: نقدهای منصفانه سازنده است اما برخی از این نقدها در جهت تخریب است. مطالباتی که شورای شهر ششم از شهرداری تهران داشته در راستای آن حرکت کرده و اجرایی شده است؛ یکی از موضوعات مهم ما حمل و نقل است که بیشترین تمرکز ما در این حوزه است.

سروری افزود: در این زمینه‌ طبق برنامه‌ها شهرداری تهران از چهار سال گذشته خارج شده و ۱۷۵ اتوبوس خریداری و ۵۰۰ اتوبوس بازآماد شده است. تزریق سه هزار اتوبوس در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است که نشان می‌دهد شهرداری و شورای شهر در راستای مطالبات مردم حرکت می‌کنند.

نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اضافه شدن ۱۰۵ واگن به مترو تهران تصریح کرد: از ظرفیت مترو امروز بهره‌گیری حداقلی می‌شود که اگر بتوانیم استفاده حداکثری کنیم مشکلات ما برطرف خواهد شد.

سروری درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مسائل اجتماعی گفت: سیاست‌گذاری خوبی در این حوزه صورت گرفته است اما متاسفانه برخی رسانه‌ها خلاف آن را اعلام می‌کنند؛ خدمات‌دهی به مردم‌ نیازمند یک هم افزایی است و تشکیل قرارگاه‌ها در همین راستا است.

نائب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز با همکاری تمامی دستگاه‌ها ۱۰ هزار معتاد متجاهر از سطح تهران جمع آوری شده است. امروز مردم از وعده دادن خسته شدند و نیاز به عمل دارند؛ امروز شورای شهر بیش از ۵۰ درصد برنامه خود را برای کاهش پروانه صدور قرار داده است و از ۱۴ ماه به سه تا چهار ماه خواهد رسید.

سروری افزود: با فعالیت‌های صورت گرفته تا چهار ماه آینده مراجعه حضوری تا ۸۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره شورایاری‌ها گفت: شورایاری‌ها یک ظرفیت انکارناپذیر در سطح تهران هستند که در دوران‌های مختلف با حمایت شورا جان گرفتند اما در دوره گذشته این حمایت‌ صورت نگرفت.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حمایت از شورایاری‌ها نامه‌ای به قوه قضاییه ارسال کرد، گفت: تا زمانی که مشکل شورایاری‌ها برطرف نشود استفاده از ظرفیت‌ آن‌ها پیگرد قانونی دارد و شهرداری امروز در قالب محلات از افراد استفاده می‌کند.

وی با اشاره به بررسی و پیگیری سامانه گزارشگری توسط کمیسیون نظارت شورای شهر گفت: یکی از زمینه‌های فساد همین روند پروانه ساخت بود که برخی‌ها هزینه می‌‌کردند تا زمان صدور پروانه کاهش پیدا کند اما ما خودمان در حال کاهش این زمان هستیم تا زمینه‌ تولید فساد کاهش پیدا کند.

سروری در ادامه تصریح کرد: ۱۸۸ تذکر کتبی به شهرداری ارسال شده که از این تعداد به ۱۵۶ تذکر پاسخ داده شده است که این نشان دهنده زنده بودن و پویایی شورای شهر دارد و علی‌رغم حمایت از شهردار تهران و اینکه جریان منسجم هست از شهرداری مطالبه گری می‌کنیم.

نائب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درخصوص تبدیل عضویت ایثارگران گفت: شهرداری در موضوع تبدیل عضویت ایثارگران پیشتاز بوده است می‌توان گفت شهرداری فراتر از قانون ورود کرده است.

سروری در پاسخ به سوال دفاع‌پرس، مبنی بر پروژه ارتش در جوار باغ گیاه شناسی و مخالفت‌های صورت گرفته افزود: صدور این پروانه در گذشته صادر شده است و طبق ضوابط ارتش تمامی مراحل قانونی برای دریافت پروانه را طی کرده است و هیچگونه خطایی نداشته است.

وی افزود: باید طی جلساتی با ارتش به توافق برسیم که اقدامات به صورتی انجام شود که کمترین خسارت را برای باغ گیاه‌شناسی داشته باشد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار