برگزاری نمایشگاه روز ملی خلیج فارس با حضور جانشین وزیر دفاع

نمایشگاه روز ملی خلیج فارس با حضور سردار فرحی در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 30April 2022

نمایشگاه روز ملی خلیج فارس با حضور جانشین وزیر دفاع برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس از نمایشگاهی که به همین منظور در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برپا شده است، بازدید کرد.

در این نمایشگاه از بخش‌های خصوصی، دولتی، دانشگاهی و نیرو‌های مسلح شامل شرکت کلیک نقش، مهندسین مشاور سامان آب، سازمان فضایی ایران، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، انجمن آبخیزداری ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و‌ گردشگری، وزارت امور خارجه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر، سازمان‌ جغرافیایی نیرو‌های مسلح، نیروی دریایی سپاه، دانشگاه آزاد، دانشگاه مالک اشتر، پژوهشگاه علوم زمین، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم‌ جو، پژوهشکده سوانح طبیعی، انجمن ژئوپولتیک ایران، سازمان هواشناسی کشور، پژوهشکده هواشناسی و علوم‌ جو و نیروی دریایی ارتش حضور دارند.

امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در حاشیه برپایی نمایشگاه یادشده اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ارائه دستاورد‌ها مطالعات و طرح‌های انجام شده با موضوع خلیج فارس در حوزه‌های گوناگون برگزار شده است.

وی ادامه داد: خلیج فارس قلب جهان اسلام است و این نکته‌ای است که با توجه به جغرافیای تاریخ این منطقه، باید آن را مد نظر داشت.

رئیس سازمان جغرافیای نیرو‌های مسلح افزود: خلیج فارس، از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت راهبردی است که ویژگی‌های ژئوپلیتیک، اقتصاد، ذخایر عظیم نفت و گاز و همچنین ویژگی فرهنگی و انسانی منطقه را در طول تاریخ مورد توجه کشور‌های استعمارگر قرار داده است.

امیر فخری همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش اقوام مختلف در دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: اقوام و پیروان ادیان مختلف در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور حضور داشته‌اند تا امروز همچنان این کشور مستقل و مقتدر باقی بماند؛ و امروز نیز یاد همه مدافعان خلیج فارس، آن‌هایی که با قلم، سلاح، فکر و احساساتشان مدافع این آب و خاک هستند را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار